Kan ikke sove
brevkassespørgsmål af
Alex
16 år
Hej brevkasse, skørt at skrive til jer her om natten, men kan ikke sove. Har uro efter en lang nats gaming. Jeg er lidt ked af det. Har fået vendt rundt på nat og dag og svært ved at holde mig i gang i skolen. Det går for at sige det mildt også af helvedet til med mine forældre som er pissesure over jeg spiller hele natten. Det kan jeg godt forstå, men vi kan ikke rigtig snakke om det. Så nu er mit spørgsmål til jer. Kan jeg og måske også mine forældre få hjælp et og andet sted i kommunen? Jeg har brug for at nogen hjælper os med at jeg får nogen gode vaner igen og at vi kan tale sammen igen.

Svar:
Hej Alex
Tak fordi du skriver til os, vi vil rigtig gerne hjælpe dig. Det er ikke godt når man får vendt op og ned på nat og dag, så kan det være svært at følge med i skolen, tænker jeg. Det er ikke så rat når det går skævt med ens forældre, og man ikke kan tale om problemer osv. jeg vil du sige til dig du skal prøve at tale med dem om det. Du kan prøve at skrive det ned, som du gerne vil tale med dem om, kan være en god ide, så man husker det. Hvis dette ikke virker for jer, så syntes jeg du skal snakke med din lærer, sammen med dine forældre.
Håber du kan bruge vores råd, ellers er du velkomme til at skrive igen, eller chatte med os.
Venlig hilsen Anne