Hej har i nogen gode råd min lillebror på 10 er bange efter den her skide virus er komme han tænker meget på det og da. Han så tallet 13 døde i dk sagde han kan børn os dø og lad vær lyv være ærlig han sover næsten ikke mere han virkeligt skærmt og hvad siger og gør man så når han høre og læser om det over alt
Måske har han brug for at gøre lidt om hvilken målgruppe er mest sårbar (ældre mennesker og kronisk syge) Han skal have det i et perspektiv. Forklar ham at vi mennesker reagerer forskelligt på virussen. Nogen vil slet ikke kunne mærke det og nogen vil gå hen og få det meget dårligt.
Jeg mener vist at der en hjælpelinje til børn på børnetelefonen. Måske kan det hjælpe ham at tale med nogen som er forstand på området?
Nu siger jeg det bare lige ud. Jeg har aldrig haft en kæreste eller overhovedet været tæt på. Jeg har ikke engang kysset med nogen. Kommer det nogen sinde til at ske? Er jeg bare så ligegyldig at ingen ser mig på den måde. På den ene side vil jeg jo ikke bare være sammen med...
Anne, frivillig uddannet ungerådgiver hos Cyberhus har svaret på dette spørgsmål
Hejsa! Jeg er i starten af marts fyldt 15, og undrer mig over noget... Nogle dage (måske 1 uge) efter min fødselsdag havde jeg sex for første gang... Det var virkelig dejligt, og jeg gjorde det med en person, som jeg virkelig stoler på(vi har været meget flirtende venner). Jeg har gjort det...
Siv, frivillig uddannet ungerådgiver hos Cyberhus har svaret på dette spørgsmål
Kommentarer
Har du talt med dine forældre om det?
Måske har han brug for at gøre lidt om hvilken målgruppe er mest sårbar (ældre mennesker og kronisk syge) Han skal have det i et perspektiv. Forklar ham at vi mennesker reagerer forskelligt på virussen. Nogen vil slet ikke kunne mærke det og nogen vil gå hen og få det meget dårligt.
Jeg mener vist at der en hjælpelinje til børn på børnetelefonen. Måske kan det hjælpe ham at tale med nogen som er forstand på området?
Jeg håber at mit råd kunne hjælpe?
Tilføj kommentar