Øv pasning
brevkassespørgsmål af
Trine
21 år
Jeg skulle passe min pleje lillebror jeg bor ikke hjemme mere men han hygge sig og min fyr og plejeblillebror fik spille fodbold osv men ved aften tid græd han og græd og vil ha sin mor og far hvilket han ikke kan da de ikke kan tage vare på ham vu prøve berolig ham nusse ham trøste men hjalp ikke og han faldt ikke i søvn så ringe efter mine forældre og da han så dem. Spring han i ders arme og ind de gik lå han og sov op af min far Men vil virklig gerne knytte et bånd til ham han er 8 år

Svar:
Hej
Det lyder til, at du allerede er i gang med at knytte bånd til ham, og at I hyggede jer, da dig og din fyr passede ham.
Som plejebarn kan det være rigtig svært at komme ind i en ny familie, og samtidig skulle give helt eller delvis slip på sin gamle familie. Det er helt naturligt, at han stadig savner sin far og mor, og det er forståeligt, at de følelser kommer op i ham, når han skal til at sove. Du skal derfor ikke skamme dig over, at han blev ked af det om aftenen - det havde højest sandsynligt intet med dig at gøre.
Det er godt at høre, at han har så godt et forhold til dine forældre, at de kan få ham til at slappe af. Når du ikke bor hjemme, vil det naturligvis være sværere for dig at få så tæt et forhold med ham, som dine forældre har. Det er helt ok, og du kan bare fortsætte med at være en god søster, som hygger med ham. Du kan prøve at lave ting med ham, som han godt kan lide, spørge ind til hans dag og ting han interesserer sig for. Så er jeg sikker på, at I nok skal knytte bånd med tiden.
Med venlig hilsen
Luna