Øm knop på pungen

brevkassespørgsmål

Øm knop på pungen

brevkassespørgsmål af
Peter
17 år
Oprettet 8 måneder 1 dag siden

Hej Jeg har fået en rød knop på min pung, den er rimelige øm. Har prøvet og Google, men jeg kan ikke rigtigt finde noget om det.

Svar:

Kære Peter.

En rød knop på pungen er nok mest sandsynligt en lille "bums" - en lille hårsæk som der er gået lidt infektion i. Det er ufarligt og skal nok gå over af sig selv. Du kan vaske området forsigtigt med lidt vand og sæbe, når du er i bad. Men undgå at klemme eller irritere området.

Hvis det går den forkerte vej og bliver meget stort, rødt og varmt og hævet, så skal du lige et smut op forbi din egen læge. Men jeg vil tro, det er bedre efter en uges tid.

God bedring! Mvh Gerda, læge

Gerdas billede
Gerda fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål