Ært lignende klump under huden på penis

brevkassespørgsmål

Ært lignende klump under huden på penis

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 3 år 3 måneder siden

I går aftes opdagede jeg en ært lignende klump under huden på min penis, den sidder på undersiden og cirka halvvejs fra penis hovedet ned til enden. Den gør ikke ondt eller noget og jeg kan sagtens røre ved den. Jeg ved bare ikke hvad det er og om det er noget jeg skal gøre noget ved eller bare vente på at det går væk.

Svar:

Hejsa

Mange tak for dit spørgsmål, jeg kan godt forstå du undrer dig. Det er rigtigt svært, at sige, hvad det er, når jeg ikke har set det, så mit bedste råd er at få en tid ved lægen. Det kan du sagtens gøre uden, at dine forældre behøver vide noget.

Men dernæst så er der flere muligheder.

Hvis du er seksuelt aktiv, kan det være en kønsvorte, et kondylom, du kan i linket læse mere om, hvorfor man får det. De kan behandles med creme.  Det kan også være en talgkirtel der er hævet op. Eller du kan have slået din pik og så er der kommet lidt arvæv efter et blåt mærke. Er du bekymret for kræft kan jeg kun sige, at det er ganske usandsynligt, når du er så ung.

Jeg håber, at du kunne bruge svaret til lidt og så vil jeg lige igen stærkt anbefale dig at gå til lægen og få kigget på det.

Mange hilsner.

Eva

Evas billede
Eva fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål