Våd I underbukserne, når jeg kysser med kæresten

brevkassespørgsmål

Våd I underbukserne, når jeg kysser med kæresten

brevkassespørgsmål af
Nick
15 år

Hejsa, jeg er en snart 16 årig dreng, her for et pår måneder siden fik jeg mig en kæreste. Problemet er, at hvergang jeg kysser med min kæreste, eller vi sådan.. Snaver lidt.. Så udløser jeg en eller anden form for væske i mine underbukser, det er mega klistret, og det er ikke ren sæd, da det ikke har samme konsistens. Ville spørge min mor eller far om det, men vil ikke have de tror, at jeg har sex med min kæreste i så ung en alder. Så mit spørgsmål er, hvad er denne væske? Hvorfor kommer den? Og hvordan stopper jeg den, eller formindsker den så meget som muligt. Hilsen, dreng, som snart er 16

Svar:

Hej dreng, som snart er 16 år

Mange tak for dit brev. Hvor er det dejligt, du har fået dig en sød kæreste, som du kan kysse på.
Og hvor er sejt, du skriver ind, og at du ligefrem har overvejet at spørge om råds ved din mor og far er bare super fedt at høre. Det er ikke alle, som vil turde at snakke med sine forældre om sådan noget.

Det, du oplever, er præsperm, som er en klar væske, der dannes, når fyren bliver opstemt.
Den har til formål at forberede urinrøret på, at sæden kan komme igen, og smørre pikhovedet og forhuden, når fyren har sex med en pige. Det er meget forskelligt, hvor meget præsperm en fyr udskiller.
Det er desværre ikke muligt at mindske mængden af præsperm. Det er noget, som alle fyre oplever. Nogle oplever det måske i større mængder end andre. Hvis det er noget, som generer dig meget, tænker jeg, at du sagtens kan ligge en serviet eller papir i dine boksershort, hvis du ved, at du skal være sammen med din kæreste og du ikke har lyst til, at blive helt så våd.
Hvis det er noget, som går dig rigtig meget på, kan du eventuelt snakke med sundhedsplejersken på din skole, eller gå til lægen, som kan give dig nogle råd og vejledning i, hvordan man håndtere det.

Men bare rolig, det er noget, som alle fyre oplever. Og især her i puberteten, hvor der er godt knald på hormonerne. Med tiden kan det være, det bliver nemmere at styre.

Kærlige knus, Anna

AnnaIMs billede
Anna fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål