Våd

brevkassespørgsmål

Våd

brevkassespørgsmål af
emilie
13 år
Oprettet 6 år 4 måneder siden

Hej. Jeg er en pige der gerne vil onanere. Jeg er lidt i tvivl om det bliver vådt når man onanere? Altså om lagnet bliver vådt og om det vælter ud med vand.

Svar:

Kære dig

Det lyder dejligt, at du gerne vil onanere, det er godt og sundt at lære sin krop at kende på den måde. Jeg kan også sagtens forstå, at der opstår nogle spørgsmål i den forbindelse, for det hele er jo lidt nyt og ukendt.

Først og fremmest vil jeg starte med det korte svar: JA, de fleste bliver lidt våde, når de onanerer, men NEJ, det vælter ikke ud, og lagnet bliver for de fleste ikke vådt.

Og så et lidt længere svar: Når man som kvinde bliver seksuelt opstemt/liderlig, sker der ting såsom at brystvorterne bliver stive og skeden bliver fugtig. Grunden til at skeden bliver våd, når man bliver opstemt, er i bund og grund for at gøre mulig sex lettere, det kan nemlig være ret svært at have sex, hvis det er tørt dernede. Dog er det meget forskelligt, hvor våd man bliver. Nogle kvinder bliver meget våde, andre bliver ikke så våde. Begge dele er helt normalt, og er man en af dem, der ikke bliver så våd, kan man eventuelt bruge glidecreme.

Du spørger om det står ud med vand. Og det kan godt lidt forstås som et andet spørgsmål, for det der gør skeden våd er ikke vand, så det vil heller ikke blive vådt på samme måde som vand. Det er lidt tykkere og løber derfor heller ikke ned på lagenet nødvendigvis, hvis det er det, du mener. Hvis der kommer noget vandlignende ud, mens man onanerer er det altså også helt normalt. Det kan for eksempel ske, når man får orgasme, at der kommer lidt væske ud. Dette er vand fra blæren, som kan være svær at holde på, når man får orgasme, men det sker sjældent af sig selv. Nogle fremprovokerer sådan en orgasme, fordi de godt kan lide det.

Det er helt individuelt, hvor våd man bliver, og hvordan man får orgasme, så det er bare med at prøve det af. Hvis du er nervøs for, at det bliver vådt, så læg eventuelt et håndklæde under for en sikkerhedsskyld.

Jeg håber du kan bruge mit svar!

Sophie

SophieBs billede
Sophie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål