Voldtægtscenter

brevkassespørgsmål

Voldtægtscenter

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 15 år 1 uge siden

Hej Jeg er blevet voldtaget. Hvad skal jeg gøre. Skal jeg tage på skadestuen eller ringe til lægen eller til politiet? Er ret bange. Det bløder, jeg tror det er fordi jeg var jomfru. Har ikke fået mens endnu. Kan det sætte gang i det. Håber I kan svare mig..

Svar:

Kære pige 13 år

Det er godt du skriver og beder om hjælp. Jeg kan godt forstå du er bange og ked af det.

Her i Århus kan du få direkte hjælp ved at kontakte den vagthavende sygeplejerske på Center for Voldtægtsofre døgnet rundt på: Center for Voldtægtsofre tlf.: 89 49 35 43.

Dem SKAL du ringe til med det samme.

Det er også vigtigt at du fortæller dine forældre eller en anden voksen hvad der er sket. Så de kan hjælpe dig.

Håber du får den hjælp du har brug for.

Med venlige hilsner

Ulla Jepsen
Ungekontakten