Virkelig i tvivl om der er følelser eller ej?
brevkassespørgsmål af
Fillipa
16 år
Hey Cyberhus,
Sagen er den at jeg er startet i gymnasiet her ca. 3 måneder siden og går i klasse med en dreng der virker virkelig sød og er også meget lækker. Lad os kalde ham for A.  Jeg tror lidt jeg er begyndt at få følelser for ham, eftersom han har skrevet mange søde ting til mig og hvad jeg har fundet ud af har har faktisk skrevet til min ven (lad os kalde ham B) som han ikke engang kender om jeg havde noget med ham (men han er kun min bedsteven). Jeg fandt ud af han også syntes at jeg virker fucking sød men vi kender jo ikke hinanden så godt endnu, men han skrev at han nok kunne lide mig lidt og vil rigtig gerne lære mig at kende.
B fik en besked fra A 2 dage inden vi skulle til fest sammen og der spurgte han og han skulle prøve på mig osv.
Jeg var så til fest med ham, og ja han var sådan lidt af min nogengange men ikke fordi han på den måde prøvede på mig. Jeg endte med at kysse ham på kinden i leg, og ca en time efter det hev han mig til siden og havde sagt at han ville finde ud af hvem af ham og hans ven der var den bedste kysser. Jeg snavede så med A og kyssede (uden tunge) med hans ven der også går i min klasse men ham er jeg kun venner med, af hvad jeg så, så gik han ikke rundt til andre piger og spurgte om det samme. Derfor troede jeg at han syntes det ville være akavet at kysse bare sådan. Det skal lige siges at jeg fik lidt hjælp af B der skrev til A, og ringede til mig i løbet af aftenen.
Dagen efter talte jeg så med B og det jeg ikke vidste var at B kendte rigtige mange til festen som jeg ikke kendte og dem har han fået til at "holde øje" med om der skete noget med mig og A. Og hans venner som var til festen fortæller at A ikke kun var sammen med mig. Og nu bliver jeg helt forvirret, fordi hans venner ved i princippet ikke hvordan hverken mig eller A ser ud. Jeg fik at vide at måske er A ikke interesseret alligevel, men hvorfor ville han så skrive til A om mig?
Så tror I at han måske har lidt fået følelser for mig, eller er han fuldstændig ligeglad? Og hvad skal jeg gøre? Fordi jeg synes virkelig han virker sød, og at han skriver til min bedsteven for at sikrer jeg ikke har noget med ham (som  han troede, men vi bare venner mig og B) og spørger ham om råd viser virkelig at han er interesseret og jeg måske betyder noget for ham og han kunne se om måske have noget sammen. Men nu jeg helt i tvivl.

Svar:
Kære dig,
Det lyder dejligt for dig, at du har fundet en fyr, du synes er sød. Det er altid spændende og kan også være ret forvirrende, når man ikke rigtig ved, hvad den anden føler.
Det er svært for mig at bedømme og udtale mig om, hvad han føler for dig, for det er meget forskelligt, hvordan man udtrykker sine følelser, når man er vild med nogen. Nogle mennesker er mere flirtende af natur, mens andre har virkelig svært ved at flirte og vise deres interesse. Han lyder umiddelbart som en ret flirtende person, og det er jo dejligt! Det kunne også godt lyde, på det du skriver, som om, at han sagtens kunne være interesseret. Måske er han ligeså usikker på dig, som du er på ham?
Den letteste måde at finde ud af, hvad han føler, på er at prøve at give det et skud. Det kan enten være ved at flirte lidt mere tydeligt eller simpelthen spørge ham direkte. Det kan være lidt skræmmende at skulle spørge direkte, og måske man gerne vil være lidt mere sikker inden. Men hvis du virkelig er glad for ham her, så synes jeg, du skal prøve at vise ham det!
Jeg håber, du kan bruge mit svar, og held og lykke med mandejagten ;)
Sophie