vil gerne tabe mig.
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej! Hvordan kan man tabe sig på over armene, maven, hofterene/røven, lårene, knæerne, skinebenet og kinderne? Faktisk over hele kroppen uden at få muskler? Overvejer når jeg bliver ældre at få en operation så jeg kan blive tynd, men min mor siger det ville være en skam at bruge alle mine konfirmations penge på det. Men vil så gerne tabe mig på en eller anden måde. Jeg er bange for at spise for at blive mere tyk, spiser kun aftensmad hver dag men føler alligevel ikke at jeg mangler mad. Jeg er utilfreds med min krop som den er, og føler at jeg ville blive endnu mere glad og selvsikker hvis jeg tabte mig. Hilsen pigen hvis store drøm er at tabe sig mindst 5 kg.

Svar:
Kære pige!
Det lyder som om du ikke er helt tilfreds med din krop som den er. Jeg vil foreslå, at du smutter forbi chatrådgivningen her i Cyberhus.
Fordi når du skriver, at du overvejer at få en operation senere, at du er bange for at spise, fordi du så bliver mere tyk og kun spiser aftensmad, lyder det som om det meget er dine tanker om din egen krop som fortæller dig, at du vejer for meget, men at du i virkeligheden vejer for lidt.
derfor tror jeg bedre de søde folk i den chatten, kan hjælpe dig bedre end jeg kan.
Men det jeg lige vil fortælle dig er, at det er helt normalt at piger har lidt ekstra fedt forskellige steder på kroppen. Det er vigtigt for kroppen, fordi den skal udvikle sig meget i din alder. Og faktisk er der masser af drenge der syntes det er rigtig pænt, når en pige ikke er for tynd.
At det er normalt og at drenge syntes det er pænt, hjælper selvfølgelig ikke på din egen mening om din krop. Men måske kan du huske lidt på de to ting i baghovedet :)
De bedste hilsner
Claus