Vil gerne på diskotek :)
brevkassespørgsmål af
Alberte
15 år
Hej med jer.
Jeg er 15 år og går i 9. klasse. På det seneste har jeg haft en vild lyst til fest, men problemet er bare, at dem fra min klasse er kedelige at feste med. Jeg vil møde nye mennesker, ny musik osv... Alle andre (udenfor klassen) holder fede fester, men jeg bliver ikke inviteret. Så derfor spørger jeg nu: findes der 15+ diskoteker, eller andet spændende på sjælland? :)
Hilsen Alberte.

Svar:
Hej Alberte
Det er et rigtig godt spørgsmål du stiller. Der findes garanteret steder der holder enkelte dage åbent for unge under 18 år. De må så ikke servere eller sælge alkohol til unge under 18 år, men derfor kan de jo sagtens holde nogle fede fester. Men lige præcis hvor og hvornår er meget svært at blive klog på, uden et lokalt kendskab.
Nogle byer har slet ikke noget, mens andre har ungdomsskoler, eller ungdomshuse der afholder den slags fester. Så måske kan du starte med at kontakte ungdomsskolen i din by, og høre dem. Hvis ikke de selv holder noget, kunne de sagtens vide mere om hvor der kunne være ungdomsfester i nærheden af dig.
Gode hilsner Tanja