Vi var på date, men nu tør ingen af os at tage skridtet videre.
brevkassespørgsmål af
Karoline
14 år
Hey, i starten af skoleårets fandt jeg ud af at jeg var helt vildt med den her dreng fra min parallelklasse som jeg også har musik og musical med. Jeg stalkede hans facebook, og fandt den endelig. Vi begyndte at skrive sammen og han spurgte mig ud på en date. I lørdags var vi så ude at spise, og vi hyggede os rigtig meget, men nu er der ingen af os det tær tage skridtet videre./: hvad skal jeg gøre?

Svar:
Kære Karoline
Hvor er det dejligt at høre, at du er blevet vild med en dreng! Og at I har været på date også. Det er sejt, at han har været den første til at spørge, om I skulle tage ud og spise og hygge jer. Det er aldrig helt nemt at vide, hvad man skal gøre efter første date. Og det er også meget forskelligt, hvordan man vælger at gå videre. Nogen aftaler at ses igen allerede inden de siger farvel på første date. Andre skriver lidt videre sammen, og så kan det være at enten pigen eller drengen vælger at spørge, hvornår de skal ses igen. Det er meget individuelt.
Du skriver, at ingen af jer tør at tage det næste skridt, og du skriver også, at I har hygget jer rigtig meget. For mig lyder det som om, at I begge to har lyst til at ses igen, men at det er svært at komme videre herfra. Har du tænkt over, hvad det næste skridt kunne være? Måske en anden date, hvor I fx går i biografen eller noget lignende. Det kan være, at du kan være den, som skriver og spørger ham ud den her gang, når han var den, som spurgte sidste gang? Det kan være, at du bliver nervøs eller usikker, og det kan være, at han har siddet med de helt samme følelser, da han selv skulle skrive til dig. Og det er helt normalt, at man kan blive nervøs for, hvordan man skal formulere en besked, eller hvordan den anden reagerer på beskeden.
Jeg håber, at mit svar kan hjælpe dig.
Venlig hilsen
Lucia