Mens tegn??
brevkassespørgsmål af
Anonyms
10 år
Ok Jeg har et spørgsmål om mens??
Jeg har fået min kønsbehåring og er begyndt at få lidt hår under armene og lugter under armene (bruger deo) og er begyndt at få bryster og nogle gange er der en par dryp i min underbukser?! .. Det bare om der måske er en chance får at jeg snart får menstruation ... pls svar fra en læge!!.. knus

Svar:
Hej med dig.
Tak for dit spørgsmål.
Jeg kan forstå at du gerne vil vide lidt nærmere omkring hvornår din menstruation kommer. Det lyder jo som om at du udvikler dig fint og helt normalt. Min erfaring er, at når brystudviklingen er i gang, og du er begyndt at få mere behåring og voksen lugt, så kommer din menstruation nok indenfor de næste par år. Det er desværre svært at sige mere præcist og hos mange piger er menstruationen også meget uregelmæssig til at starte med, så man kan f.eks have en smule blødning, der så går i sig selv og så måske først blødning igen nogle måneder senere, der så typisk vil være lidt kraftigere.
Jeg håber du kan bruge mit svar.
Med venlig hilsen
Morten