Vi kan ikke have sex ???

brevkassespørgsmål

Vi kan ikke have sex ???

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 5 år 2 måneder siden

Hejsa.

Sagen er at jeg har funde en fyr og vi har været sammen i ca. 9 måneder og vi har kendt hindanden i ca. 2 år. Vi vil begge gerne have sex, men der er bare hele tiden det problem at vi simpelthen ikke kan have det. Det er rigtig svært for ham at trænge ind siger han. Jeg er også jomfru, så jeg har også forklaret at jeg ikke er så udvidet. Det er virkelig svært for os begge, for vi begge er hundredeprocent klar.

Er der nogle gode råd, eller noget hjælp som man måske kunne bruge?

Svar:

Kære du,

Tak for dit brev! Det er dejligt at høre, at du og din kæreste er så glade for hinanden, at I begge gerne vil have sex med den anden. Når man gerne vil have sex, men det ikke kan lade sig gøre, kan det være enormt frustrerende. Derfor er det rigtig godt, at du søger råd til hvad I kan gøre.

Du skriver, at du har været sammen med din kæreste i ca 9 måneder, og at I har kendt hinanden i ca 2 år. I vil begge gerne have sex, og er 100% klar, men når I prøver oplever I, at det er rigtig svært for ham at trænge ind. Du er selv inde på, om det måske kan have noget at gøre med, at du er jomfru, og derfor ikke så udvidet endnu. Jeg kan godt forstå, at du tænker sådan, for der hersker en meget sejlivet myte om, at skeden er strammere inden man har haft sex første gang. Men myten er ikke mere end det - en myte. Skeden er enormt elastisk og kan udvide sig meget, uanset om man har haft sex før eller ej. Når fyren ikke kan trænge ind, er det ofte et spørgsmål om, at pigen ubevidst kommer til at spænde i musklerne omkring skeden, og på den måde "stramme til". Når I skal have sex, er det derfor vigtigt, at du sørger for at slappe rigtig godt af i dit underliv, så der bliver plads til, at han kan trænge ind. Det kan være svært at gøre - særligt hvis det ikke er bevidst, man kommer til at spænde. Men hvis du har en opmærksomhed på at mærke efter om du spænder, vil det måske blive lettere for dig at slappe af og gøre plads til ham.

Udover ubevidste underlivsspændinger kan det, at din kæreste ikke kan trænge ind, også være et spørgsmål om, at din krop ikke har været ordentlig klar til sex, når I har forsøgt. Når man skal have sex er det vigtigt at bruge god tid på forspil. Ofte er det længere tid end de fleste regner med. For hvis sex skal være dejligt for begge parter, er det vigtigt at begge er ordentligt klar. Én del af det er at være mentalt klar, og det lyder det til, at I begge er. Noget andet er, at I også skal være fysisk klar. Det er vigtigt, at du er ordentligt våd, inden din kæreste forsøger at trænge ind i dig. Tag jer god tid til forspil, og sørg for, at du er rigtig godt opstemt inden han forsøger. Brug lang tid på at nusse og putte og hygge inden I forsøger at have reelt samleje. Det vil gøre, at din krop er mere klar, og samtidig gøre det lettere for dig at slappe af i underlivet, så der bliver plads til din kæreste.

Jeg håber I kan bruge svaret og ønsker jer held og lykke!

Bedste hilsner,

Stine

StineHs billede
Stine fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål