Venindeproblemer

brevkassespørgsmål

Venindeproblemer

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 6 år 4 måneder siden

Jeg har den her veninde som jeg gerne vil slutte mit venskab med fordi vi ikke passer sammen og hun laver drama og jeg vil ikke være en del af det. Der er bare et lille problem, vi går i klasse sammen så skal være sammen med hende hver dag og hun kender min dybeste hemlighed og virker som en person der måske ville sige det hvis hun bliver træt af mig eller vi ikke er venner og hun er ligeglad med mig. Jeg ved ikke om jeg skal beholde vores venskab og selv havde det dårligt eller stoppe venskabet og få det endnu dårligere hvis hun siger min hemmelighed til andre

Svar:

Hej

Det er en svær situation at stå i, når man gerne vil stoppe et venskab med en veninde, som man ville komme til at bruge meget tid tæt på alligevel.

Har du fortalt hende, hvordan du har det? At du synes, hun laver drama? Nogle gange er folk ikke klar over, at de laver drama, og så kan det være rart at få at vide på en pæn måde fra en veninde. Det kan jo også være, at hun heller ikke synes, at I passer sammen. Du kan godt prøve at spørge forsigtigt ind, måske kan I gå fra hinanden på en helt pæn måde.

Det lyder til, at det ville være et problem at sige direkte, fordi du er bange for, at hun fortæller klassen dine hemmeligheder. Hvis du ikke føler, du kan dét, kan du prøve langsomt at være mindre sammen med hende. Måske finde en anden i klassen, som kan være med, så I bruger mindre tid alene, og efterhånden bruger mindre tid jer to sammen. På den måde kan det blive blødt lidt op, så I ikke ender med at være uvenner. Og så kan du evt. fortælle hende færre hemmeligheder, hvis du er bange for, at hun fortæller dem videre.

Med venlig hilsen

Luna

Lunas billede
Luna fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål