vejer jeg for meget I;?
brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
Hej jeg er en dreng på 11 snart 12 år, jeg lidt i tvivl om jeg vejer for meget og ville gøre alt for at være tyndere I; jeg er 1.55 høj, og vejer 46,7. Så jeg ville gerne vide om jeg vejede for meget I:? Hilsen, drengen.

Svar:
Kære dreng snart 12 år.
Tak for dit spørgsmål.
Jeg kunne godt lide at vide, hvad der får dig til at skrive, at du vil gøre alt for at være tyndere. Hvorfor er det vigtigt for dig at være tynd ?
Ud fra din højde og din vægt tænker jeg, at du er normalvægtig og vejer det du skal.
Da jeg jo ikke kan se dig, vil jeg anbefale dig, at du spørger dine forældre eller en anden voksen, som du har det godt med.
Vi er meget forskelligt "skruet sammen". Nogle har kraftig knoglestruktur og hvor andre har mere spinkle knogler og det påvirker selvfølgelig vægten.
Men det allervigtigste er at man har det godt med sig selv - indeni. Og det kommer til at smitte af på den måde vi ser vores egen krop på.
Du kan også logge på chatten her i Cyberhus mandag til torsdag kl. 15-19.00. Her kan du anonymt chatte med en voksen og måske fortælle lidt mere om hvorfor du tænker så meget på din vægt.
Dbh Else Marie