vejer jeg for meget?
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej
jeg er meget bange for om jeg evjer for meget da jeg tit for dett afvide af venner og bekendte, de siger fx at jeg skal passe på med at spise for meget udsundt mad osv. men jeg vejer også 51 kg og er 166 høj, jeg træner rigtig meget (9 timer om ugen) og da jeg hører under proffesionel træner jeg stadig selvom der er corona, det er gymnastik  jeg går til. jeg ville netelig bare vide om jeg vejer for meget og sådan. og burde jeg sige til nogen at jeg ikke syndes det er rart at der er nogle som siger til mig at jeg er tyk?

Svar:
Hej Anonym
Jeg synes helt sikkert du skal sige til dine forældre, at nogen siger at du skal på med hvad du spiser, når det gør dig ked af det.  Jeg kan godt forstå, at du ikke synes det er rart.
Du vejer ikke for meget. Du vejer præcis det du skal, og med al den træning du laver skal du jo også have en masse energi i kroppen, så der er ingen grund til at blive alt for forsigtig. Du skal selvfølgelig spise gode og sunde ting, men de sker heller ikke noget ved at spise usundt ind imellem.
Så bliv du bare ved som du gør, og prøv at tage en snak med dine forældre om, det nogen siger, for det er ikke helt rimeligt. Du er lige som du skal være.
Mange hilsner Julie