vejer jeg for meget
brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
jeg er en dreng på 11 som vejer 47 kg og det er rigtig rigtig rigtig meget i forhold til mine klassekammerater. de siger tit at jeg fed og overvægtig og det er de også ved at få bildt mig ind HJÆLP. hilsen Jeppe

Svar:
Kære Jeppe.
Tak for din henvendelse.
Hvor er det godt at du ber om hjælp, inden det hele bliver for meget for dig. Det lyder som om du er udsat for en massiv påvirkning fra dine klassekammerater.
Vægten afhænger også af hvor høj du er og når du er 11 år har din krop brug for en masse energi til at vokse. Vi er alle sammen forskellige og vi skal behandle hinanden ordentligt.
Jeg vil anbefale dig at tale med dine forældre om det du går og tumler med. Jeg synes også du skal snakke med din klasselærer. Måske kan han/hun hjkælpe med at I snakker bedree med hinanden i klassen.
Både til at sige fra overfor dine kammeraters kommentarer og hvis det viser sig at du er overvægtig, at få hjælp til at komme igang med mere motion og evt. sundere madvaner.
Håber du hurtigt får hjælp.
dbh Else Marie