Vediske om jeg har herpes
brevkassespørgsmål af
Ukendt
15 år
Hej, jeg ved ikke om jeg har herpes men Efter jeg havde sex med en pige så kunne jeg mærke nogen symptomer som jeg ikke har mærket før og skal lige siges havde sex med hende for et år siden og har altid kløene hud efter det nogen gange kan det klø rigtig meget nogen gange er det ikke så slemt. 2 uger siden kunne jeg klø i ret langtid og havde rigtig meget kløene og det sviede på penissen Næste dag på penissen kunne jeg pille død hud af den. Altså *sår*
er det farligt er en smugle bange og kan det være andet en herpes?????

Svar:
Kære dreng 15 år.
Tak for dit spørgsmål til brevkassen. Det lyder rigtig træls med kløe, og det er som regel ikke meningen at det skal kløe på dine kønsdele, heller ikke efter samleje. Hvis ikke man har en fast kæreste er det altid en rigtig god ide at bruge beskyttelse og særligt kondom når man har sex, da kondom er det eneste der beskytter mod kønssygdomme.
Det er sig svært for mig at svare præcis på hvad du kunne fejle, da det er nødvendig at du opsøger din læge og får penis kigget på. Det tænker jeg er vigtigt at du gør med de symptomer du har.
Jeg håber det har givet dig en smule vejlednimg og mod på at få opsøgt din læge Hurtigst muligt.
Glædelig jul,
mvh læge Julie b