ved ikke hvorfor jeg tænder på det
brevkassespørgsmål af
maya
12 år
hej jeg skriver da jeg tænder på at få taget feber hvilket både er klamt og unormalt jeg får stadig den taget af mine forældre bag i og de har sagt jeg skal sig stop når jeg ikke vil mere men tænder på det er det nu noramlt ??

Svar:
Hej Maya
Godt du skriver og spørger, når du er i tvivl.
Det her med at tænde på at få stukket noget op i numsen, er faktisk meget almindeligt. Men som du selv er inde på, bliver det lidt problematisk, når dine forældre bliver en del af din seksuelle lyst. Og det gør det jo, hvis det er dem der tager din temperatur i numsen, og du gerne vil have den taget i numsen, fordi det føles rart...på en seksuel måde.
Derfor tænker jeg det ville være en god idé, at skille de to ting ad. Hvis du synes det er rart at tage temperaturen i numsen, eller bruge noget andet til at stikke op i numsen, kan du sagtens fortsætte med det. Men jeg tænker det er noget du kan gøre alene.
Hvis du er syg, og skal have taget din temperatur, kan du også sagtens gøre det i numsen. Jeg tænker at du er gammel nok til selv at tage din temperatur, så det er ikke noget dine forældre behøver hjælpe dig med mere.
Jeg tænker ikke at du er klam, eller mærkelig. Du skal "bare" gøre den her lyst med temperatur og numsen, mere privat. For så længe du får taget temperatur i numsen, fordi det giver dig en seksuel tilfredsstillelse, bliver dine forældre også en del af den seksuelle "handling", og det tænker jeg ikke de skal være. Din seksuelle lyst er din intime, og helt private "ting", som dine forældre ikke skal være en del af.
Mange hilsner Lasse