Ved ikke hvordan man skal tale til en pige
brevkassespørgsmål af
Joe
13 år
Hej. jeg er en dreng på 13. jeg har problemer med at tale til piger og der er en pige som jeg rigtig godt kan lide men jeg ved ikke hvad jeg skal sige please hjælp

Svar:
Hej med dig Joe
Hvor er det dejligt at høre, at der er en pige, som du rigtig godt kan lide. Det er en super skøn følelse at være lidt lun på nogen, men det kan også virkelig give noget nervøsitet, fordi hvad skal man sige til en, som man godt kan lide? Det kan virkelig være svært at vide, men jeg vil prøve at komme med nogle forslag.
Jeg tænker, at du måske kan spørge ind til hende interesser, hvad hun har lavet i weekenden, hvis hun går til noget sport så hør hvordan sidste kamp gik, eller måske endda tage ud og se hende spiller. Du kan måske også prøve at være lidt i nærheden af hende i skolen, hvis I går på samme skole. Det kan f.eks. være ved at spørge om hendes hjælp i timerne, eller snakker lidt i frikvarterne eller lignende. Du kan måske også give hende komplimenter engang imellem. Fortælle hende, at du godt kan lide hendes tøj eller hendes sko, eller en joke hun laver eller noget helt fjerde.
Nogle synes, at det her med at tale med nogen ansigt til ansigt kan være super svært i starten, og hvis du har det lidt på samme måde, så kan du måske også starte med at skrive til hende på SMS eller Facebook eller Snapchat eller lignende?
Et helt andet forslag er at fortælle hende direkte, at du synes, at hun er sød, og at du gerne vil lære hende bedre at kende. Det kan være ret nervepirrende, men omvendt så kan det også være enormt rart bare at være ærlig og sige tingene, som de er. Nogle piger kan også synes, at det er ret fedt, hvis man bare er ærlig, så på den måde kan man også "vinde" lidt på det nogle gange.
Jeg håber, at du har fået lidt ideer til, hvad du kan snakke med den her pige om, og jeg ønsker dig mega meget held og lykke med det hele :-)
De bedste hilsner
Amanda