Ved ikke hvad jeg skal gøre

brevkassespørgsmål

Ved ikke hvad jeg skal gøre

brevkassespørgsmål af
Anonym
21 år
Oprettet 2 år 8 måneder siden

Jeg har en mega øm livmoderhals. Jeg kan slet ikke gå med tampon eller have sex fordi det gør så ondt. Jeg får meget ondt af det helt om i lænden og det er meget ubehageligt.
Ved ikke hvad jeg skal gøre. Har sagt det til min læge. Vil ikke undersøges af andre praksiserende læger som jeg ikke kender, selvom jeg aldrig er blevet undersøgt hos lægen.

Svar:

Hej Anonym

Jeg kan ikke komme med et godt kvalificeret bud på hvad problemet kan være, men jeg kan til gengæld være meget tydelig omkring at en undersøgelse er vigtig. Dels fordi det er nogle symptomer der er hæmmer dig i din hverdag, og mindst lige vigtigt kan smerter i underlivet være symptom på alvorlig sygdom.

Jeg kan godt forstå, hvis du er utryg ved at blive undersøgt af en læge du ikke kender. Jeg ved ikke om din egen læge, ikke kan undersøge dig? Det kan sagtens være at din læge mener det er vigtigt at du bliver undersøgt hos en ekspert, og det kan give rigtig god mening. Du har mulighed for selv at vælge en gynækolog, hvis du er blevet henvist af din læge. Jeg kan godt forstå, at du har brug for at kende lægen for at føle dig tryg. Den bedste måder er ved at undersøge mulighederne og kontakte nogle gynækologer.

Jeg tænker at utrolig mange kvinder har det meget svært med at skulle have en underlivsundersøgelse, og der er nok heller ikke mange der når til et punkt, hvor de ligefrem glæder sig til sådan en undersøgelse. Men det er desværre nødvendigt, hvis man har symptomer, som dem du beskriver, og man ønsker at slippe af med dem.

Mange hilsner Julie

Julies billede
Julie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål