ved ik
brevkassespørgsmål af
anonym
14 år
hej, her for nogen månder siden, skulle mig og min kæreste til at have sex, og kunne ikke få den op at stå der, og siden den dag har jeg tænkt om jeg var homo, og er bare mega bange for at blive homo, det sidder bare i mit hovdet, har aldrig rigtigt tænkt over det, men det er kommet her for 2 måneder siden. og g¨r og tænker over det hele tidem, har en fantastisk kæreste, og når vi bare putter så har jeg rejsing, men går bare og tænker over det hele tiden.
tænker så meget over de her ting at jeg er bange for at blive det, kan ik klarer den her tanke mer

Svar:
Hey Anonym
Jeg kan godt forstå du er rigtig ked af, at du ikke kan få det til at fungere når du er sammen med din kæreste, men jeg kan garantere dig at det du oplever er helt normalt.
Som jeg forstå dig så er du kommet til at tænke på om du er homo, fordi du ikke kunne få rejsning, da du skulle have sex med din kæreste? Jeg kan godt følge din tanke, men jeg tror slet ikke det er sådan det hænger sammen.
Vildt mange drenge og mænd oplever det her med ikke at kunne få rejsning, når de er sammen med deres kæreste. For nogle er det et fysisk problem, men det er det ikke for dig, for du kan sagtens få rejsning når I bare ligger og putter. Så det der stopper din rejsning er med meget stor sikkerhed dine tanker. Første gang var det nok fordi du var helt vildt spændt. Fordi du gerne ville gøre det godt, og måske fordi du tænkte på hvad din kæreste ville tænke? Når hovedet er fyldt med tanker, så kan det let ske at pikken bare ikke vil op.
Og når man så har oplevet det én gang, så kan tankerne virkelig begynde at vælte rundt i hovedet. Alt fra om der er noget galt med ens pik, til om man gør noget forkert, eller om man faktisk er til fyre i stedet. Jeg tror som sagt bare det handler om fuldtstændig almindeligt tankemylder, og nervøsitet.
Hvis du aldrig før havde haft en tanke om at være til fyre. Hvis du tænder på din kæreste og får rejsning når i putter, så tror jeg altså du kan være ret sikker på at du ikke er homo, og at det ikke er det det handler om.
Du er nervøs, og bange for om du kan få rejsning, når I skal have sex, og det er nærmere det der bremser din boner.
Jeg tror du skal overveje at lægge sexplanerne på hylden et øjeblik. Du skal nok få sex, og det skal også nok lykkes med din kæreste. Men lige nu er du så fokuseret på at det det bare SKAL lykkes, at jeg tror det vil være svært for dig at få det til at lykkes. I stedet kan du måske prøve at have fokus på hvor dejligt det er når i putter. Prøv sådan VIRKELIG at fokusere hvordan det føles når hun rører ved dig, og du rører ved hende. Hændes læber, hendes kys, hendes hænder på dig, og så videre. Mærk følelsen i kroppen, og prøv at skubbe tankerne om at sex skal lykkes væk.
Jo mere du kan fokusere på den følelse du har i kroppen, jo mindre plads er der til alle de der tanker i hovedet. Og hvis der er mindre tanker i hovedet, er jeg sikker på at rejsningen vil fungere meget meget bedre. Og så skal det nok udvikle sig til sex, på et eller andet tidspunkt. Men hvis du mødes med din kæreste, med en plan om at; "i aften skal vi have sex", så er det du bliver nervøs, og fyldt af tanker om det mon kan lykkes. Så væk med sexplaner lige nu, og fokus på hvor sindsyg dejligt det føles når I putter.
Og så synes jeg du skal sige det til din kæreste som det er. Sig at du vildt gerne vil have sex til at lykkes, men at I bliver nødt til at tage det lidt stille og roligt.
Jeg vil rigtig gerne slutte af med, igen, at sige at det her er noget som stort set alle fyre oplever på et eller andet tidspunkt. Der er ikke så mange der snakker om det. Måske fordi de synes det er pinligt, men det ændrer ikke på at det bare er fuldstændig normalt.
Mange hilsner
Lasse