Var det overgreb?
brevkassespørgsmål af
Anonym
28 år
Jeg har igennem flere over tænkt på en situation som barn, nok mere de sidste år fordi at personen det drejer sig om pludseligt er kommet ind i mit liv igen, dog ikke noget tæt forhold. Men i forlængelse af noget familie relationer. Han var en ven jeg legede med fra en anden skole engang imellem da min storebror og hans storesøster var kærester. Han er et år eller 2 ældre end mig, og jeg synes han var sej og lidt mere fremme i skoene end mig med kærester osv. Så da han begyndt snakke om sex med kæresten var det selvfølgelig spændende og pludselig en dag ville han have mig til at prøve nogle stillinger an for hvordan han kunne have sex med hende, synes det var lidt underligt. Det var godt nok med tøj på, måske kun med underbukser nedenfor, husker det ikke 100%, men jeg skulle så agerer pigen og han skulle se hvordan kan kunne placere sig. Stadig havde jeg lidt underlig fornemmelse omkring det, men pludselig, hvor han skulle lade som om han var bagfra, kunne jeg mærke at hans penis var vokset, ikke i fuld eraktion, men sådan semi. Og jeg tror faktisk at jeg hurtigt efter det hele bare gerne ville hjem og så ham så vist heller ikke så meget derefter. Har ikke tænkt så meget over det igennem årene, men mindes det som ubehageligt og pludseligt i dag på arbejde, tænkte jeg, om det egentligt var en form for overgreb? Hvad siger i?

Svar:
Kære Anonym
Cyberhus er et rådgivningstilbud til børn og unge mellem 9-23 år, og vi kan derfor ikke tilbyde dig et svar.
Den oplevelse du har haft, har tydeligt været grænseoverskridende for dig, og derfor er det godt at du søger afklaring og hjælp til de tanker du går med.
Du kan overveje at kontakte CSM Midt-Nord der tilbyder anonyme chat samtaler til voksne der tidligere har været udsat for overgreb. Du kan sagtens benytte deres tilbud, selv om du måske er usikker på hvorvidt det var et overgreb. Du kan læse mere om deres tilbud her: https://csm-danmark.dk/chatradgivning/
Mange hilsner Cyberhus-Teamet