Vagtlæge
brevkassespørgsmål af
Smilla
10 år
Min klasse lære har mig i aflastning og i går var jeg syg og hende og hendes mand tog mig til vagtlægen hvor vi var nogen timer jeg have smerter så skulle blive men jeg bange for skadestuen og bare læger så måtte sidde ved min aflastnings far
Og da vi alene på stuen begynder de snak til mig og nusse mig på ryggen og sige jeg ders seje pige og de elsker mig
Det var først der jeg opdage hvad kærlighed er
Er det forkert vist man entligt følte det var ægte og man gerne vil bo der fast

Svar:
Kære Smilla
Jeg håber du har fået det bedre, og ikke er syg mere.
Du spørger om det er forkert, at du følte deres omsorg, som ægte kærlighed, og at du gerne vil blive boende hos dem. Nej, det tænker jeg bestemt ikke det er.
Jeg tænker at deres omsorg og kærlighed er helt ægte. Jeg kender dem selvfølgelig ikke, men hvis man åbner sit hjem for et barn, der har brug for aflastning, så tænker jeg også at man har masser af kærlighed og omsorg at give. Det lyder til at de er rigtig glade for dig, og at de rigtig gerne vil være der for dig.
Når du mærker kærlighed, omsorg og nærhed, så kan jeg godt forstå, hvis du gerne vil blive boende dér. Om det er muligt ved jeg selvfølgelig ikke, men lige meget hvad, så tænker jeg at du har bygget et virkelig stærkt og meget kærligt bånd til din lærer og hendes mand, som du også kan have i fremtiden, lige meget hvor du bor.
Mange hilsner Tanja