vægtgtab

brevkassespørgsmål

vægtgtab

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år

hej eva jeg er en pige på 17 jeg er 170 og vejer F***** 70 kg :'( har taget 10 kilo på inden for 9 måneder :o jeg fatter det ikke jeg gik i fitness center hver dag jeg spise næsten kun sunde smoothies og dyrkede motion i skole hver fredag og gik 2 km hver onsdag og det gjorde jeg i en laaaaang periode og det hjalp ikke en skid ! det er satme deprimerende og jeg ser bare så grim og tyk ud for har ingen bryster hvilket jo gør man ser størrer ud , og nej det er ikke fordi jeg har taget på med muskler for har haft sundhedstjek hvor de målte fedt procenten osv , hvad skal jeg gøre !!!!!!!! jeg er så tæt på at tage ulovlige slankemidler er snart så ligeglad med mig selv at hvis jeg dør pga af slankemidlet så må jeg jo det , gider godt nok ikke leve mit liv som fed det er en ting der er helt sikkert så heller dø, og hvor er det da bare træls at rende rundt og se på sine slanke veninder som ikke dyrker noget som helst motion overhovedet! , kan snart ikke tage det mere jeg gjorde alt drak ikke cola eller spiste usundt eller noget som helst, jeg er så flov at jeg kun har gået i joggin bukser og store trøjer i snart et år og gør det stadig i det her gode vejr , gid jeg bare kunne ligge mig på stranden i en fed bikini og se godt ud sammen med veninderne :'( jeg er godt nok ved at miste tålmodigheden det er slet ikke sjovt at alt ens arbejde ikke giver noget som helst resultat :'(

Svar:

Hej med dig.

Der er en smule sommerferie i brevkassen, så jeg hjælper lidt til og jeg håber det er okay. Jeg hedder Erroll og har en del erfaring med kost og motion, så jegvtror godt jeg kan hjælpe dig alligevel..:)

Jeg kan godt forstå at du er frustreret over at der ikke kommer de resultater du arbejder for og det er ikke sjovt at føle sig flov og føle at du skal dække dig til om sommeren.

Da jeg læste dit spørgsmål var der specielt to ting som jeg kom til at tænke på og som måske kan forklare lidt af årsagen til at du ikke har tabt dig..

1. Du skriver at du næsten kun har levet af sunde smoothies og fitness. Når man træner meget som du gør, så er det rigtig vigtigt at du samtidig giver kroppen noget at leve af. Det vil sige varieret og sund kost. Du har brug for både frugt, brød, fisk, havregryn, kød osv.

Når man du spiser sundt og varieret, så holder kroppen din forbrænding oppe og det er forbrændingen der gør at du taber dig. Hvis du lever af frugtsmoothies, så stopper forbrændingen og du vil ikke kunne tabe dig særligt meget.

2. Du skriver også, at du ikke tror det er på grund af flere muskler at du har taget lidt på. Du træner en del og derfor kan du sagtens tage lidt på i muskelvægt, selvom din fedtprocent ikke ændrer sig så meget.

Vi er meget forskellige som mennesker og det kan være ret irreterende at se på andre, som bare de ser på et salatblad, så smider de 2 kilo...men sådan er det.

Omvendt kan det også være en udfordring at sammensætte et program som både er sundt og som sikre at man lander på den vægt der passer til ens krop.

Derfor synes du skal tage en snak med din læge. Han kan se dig og bedre vurdere hvilken kostplan og motionsplan der kunne være rigtig for dig. Hvis din læge synes det er det rigtige, kan han henvise dig til en diatist som også kan hjælpe dig..

Og lige omkring det der med slankeprodukter...Hold dig langt væk fra dem. De hjælper ikke en pind, er sundhedsfarlige og koster en bondegård.

Kan du have en dejlig sommer og skriv gerne igen, hvis du har brug for et svar mere og måske fra Eva...)

Venlig hilsen

Erroll