vægten
brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
hej jeg vil gerne have nogle gode råd til hvordan man kan tabe sig og få nogle gode måltider hvad syntes i om vægten 50 kg hej hej

Svar:
Hej
Først vil jeg gerne sige, at jeg synes det er rigtig dejligt at du gerne vil have råd til nogle gode måltider. Det fortæller nemlig at du god indstilling til at spise sundt.
Det bedste råd jeg kan give dig, er helt sikkert også at spise sundt og varieret. Hvis du er i lidt tvivl om hvordan du gør det, kan du prøve at leve efter de otte kostråd eller spørge dine forældre og din lærer. God idéer til sunde måltider kan du eventuelt finde her og så kan i snakke om dem derhjemme.
Din krop er igang med en stor udvikling og har brug for en masse energi. Derfor synes jeg også at det vil være rigtig godt hvis du tænkte på at leve sundt i stedet for at tabe dig, og det kan du fx gøre ved at leve efter de otte kostråd.
Jeg kan desværre ikke ud fra din vægt bedømme hvordan din krop ser ud, men du kan i stedet spørge dine forældre eller sundhedsplejersken om din vægt og krop ligner andre på din alder.
Jeg håber du kan brug svarene.
Mange hilsner
Anne Marie