Vægt i min alder
brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
Jeg vil gerne vide, hvor meget jeg skal MAX veje, når jeg er 11 år gammel, og 165 cm. høj. Jeg synes selv jeg vejer for meget, så vil også gerne vide hvad jeg kan gøre, for at tabe mig.

Svar:
Kære pige 11 år.
Tak for din mail.
Jeg kan desværre ikke besvare dit spørgsmål, da jeg ikke mener det er en god ide, at tale om konkrete vægttal, i en brevkasse.
For at kunne vurdere hvilken vægt der passer til dig skal jeg kunne se dig, da det meget handler om hvordan en kropsbygning er. Og det kan jeg jo ikke her via nettet :-)
Derfor vil jeg foreslå dig at du taler med sundhedsplejersken på din skole. Hun er uddannet til rådgive om vægt/størrelse i forhold til din kropsbygning.
Tal med din mor eller far om de vil hjælpe dig med at få kontakt til sundhedsplejsken og evt. tage med dig når du skal besøge hende.
Din lærer vil måske også kunne hjælpe dig.
De bedste hilsner
Else Marie