Vågne pga orgasme?

brevkassespørgsmål

Vågne pga orgasme?

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

Hej cyperhus. Der sker noget meget ubehageligt/mærkeligt nogle morgener som jeg vågner af. Hvis jeg har set porno nogle dage i træk (som jeg tænker er helt normalt) så kan jeg godt vågne op ved at jeg får en orgasme.... eller i hvertfald sådan noget mærkeligt noget hvor alle mine nerver og muskler trækker sig helt sammen i ca 20 sekunder og jeg kan ikke ligge stille. Hvad kan det skyldes? Og hvad kan jeg gøre ved det ? HJÆLP

Svar:

Kære du,

Det du oplever er faktisk helt normalt. Om natten når vi sover cirkulerer blodet rundt i vores kroppe, hvilket får kønsorganerne til at blive fyldt op med blod (for piger gælder det her klitoris). Hjernen registrerer at, der er mere blod i kønsorganerne og det kan føre til seksuel ophidselse - altså netop i søvne. Så hvor mystisk det end kan lyde, så er der faktisk en helt naturlig forklaring. Dertil kommer at det også kan påvirke din underbevidsthed at du har set porno - det giver også mening ift. at du ofte oplever det når du har set porno flere dage i træk. Når vi sover, arbejder vores hjerne på at bearbejde alle de indtryk vi modtager i løbet af en dag, så det kan sagtens være det, der kommer til udtryk når du oplever at vågne fordi du får en orgasme. Det er svært for mig at sige, hvad du kan gøre for at undgå det. Mit eneste bud er at du undgår at se porno flere dage i træk, men måske hver anden eller tredje dag i stedet. Det er helt op til dig, men du kunne jo prøve det af i periode og se om det gør en forskel.

De bedste hilsener,

Charlotte

Charlottes billede
Charlotte fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål