Utroskab og sex med Eks
brevkassespørgsmål af
Carli
15 år
Hej Cyberhus
Jeg er en pige på 16, der har haft lidt bump på vejen. Jeg ved heller ikke heeeelt hvordan jeg skal forklare det, men lad os prøve.
Så, det startede med utroskab mellem mig og det der i dag er min eks.
En dag efter skole, stod mig og min kærestes (i dag min eks) bedste ven og snakkede. Han fortalte mig, at min kæreste havde ligget i seng, med min bff. Jeg blev rigtig vred, og ked af det på samme tid, men det gik hurtig over fordi jeg var ret sikker på at han løj.
Senere begyndte rygterne at vandre rundt i hele klassen. Min kæreste kunne bedre lide min allerbedste veninde end mig og min veninde var en dårlig ven og sagde ja til at blive kneppet af ham.
På et tidspunkt begyndte jeg også at tro på rygterne, og jeg spurgte min veninde om det var rigtig. Hun sagde at rygterne var sande, og at han var rigtig god til at knalde, jeg blev mega sur på hende og jeg snakkede ikke med hende i 2 dage. Jeg begyndte at hænge ud med min eks, da han er en ret sød en.
En dag, fik jeg så en sms fra min eks, hvor han spurgte, om jeg ville hjem til ham og de hans nye hund, jeg skrev ja, fordi vi var blevet rigtig gode venner. På vejen får jeg en besked hvori der står: 'du er så fucking sexet. Må jeg kneppe dig?' af min eks/ven.
Jeg er jo teenager, og den besked gav mig lyst til sex, og han er ret god at have sex med, så jeg svarede ja.
Da jeg så var kommet hjem til ham - han var alene indtil jeg kom - kiggede han ned på min røv, og mine bryster. Jeg trådte hen til ham, og vi gav hinanden et lille kys.
Efter det førte han mig en på dit værelse, hvor hans dobbeltseng var redt fint op. Også begyndte han at tage trøjen af, jeg tog også trøjen af, og gik hen til ham. Han lagde sine arme omkring mig, og nussede mig i håret med sin næse. Så tog han bukserne og underhylerne af, og gik hen til mig. Han holdt mig på hofterne, og hev så mine trusser ned. Så kastede han os begge ned i sengen, og hev min BH op.
Så begyndte han at sutte på mig, mens jeg prøvede at blive rolig så han kunne få den op. Vi hev dynen over os, også gik det ellers bare løs. Han havde lidt svært ved at få den op i starten, men lidt tid efter fik han den op, og Gud det var dejligt.
Næste dag i skolen valgte jeg at slå op med min gamle kæreste, da mig og min eks (som nu er min kæreste) begyndte at have meget sex sammen.
Hver dag, hvis en af os var alene hjemme, kom den anden på besøg, også så vi porno sammen, mens han gav mig finger, og bagefter knaldede han mig. Hele mit liv var igen blevet som jeg ville have det. Indtil...
Vi havde altid haft ubeskyttet sex, og en dag følte jeg at jeg var blevet gravid. Det var rigtigt. Han havde simpelthen gjort mig gravid. Vi ville da også have haft et barn sammen, men... Det skete bare så pludseligt. Ingen af vores forældre vidste det, og jeg sidder faktisk stadig og er gravid nu. Mine forældre ved det godt nu, men det gør min kærestes forældre ikke. Om 2 ugers tid, burde barnet komme, og vi har forberedt os - hemmeligt.
Problemet er bare at min kæreste og min eks, nu hader hinanden, og jeg kan faktisk godt lide dem begge. Den ene som en ven og den anden som far til den lille dreng der ligger i min mave. Jeg vil ikke have dem til at slås, og en dag gik det så vidt at min kæreste fik blodnæse. Jeg blev rigtig sur på min eks. Og jeg frygter det også sker efter jeg har født. Jeg frygter at vores barn kommer til at vokse op, med slåskampe hvor far kommer hjem og har blodnæse, så hjælp mig Cyberhus!!! Hvad skal jeg gøre???
Hilsen, en gravid pige på 15

Svar:
Kære Carli
Tusind tak for din besked her i brevkassen. Det er nogle store ting, som du har på hjertet og jeg synes, at det er sejt, at du har modet til at skrive herind og fortælle din historie. På baggrund af din fortælling, kan jeg godt sætte mig ind i de bekymringer, som du har ift. din ekskæreste og kæreste og jeg kan godt forstå, hvis du er nervøs for at deres strid fortsætter, når du og din kærestes søn er kommet til verden.  Samtidig er jeg glad for at høre, at dine forældre ved, at du er gravid og måske også hjælper dig i processen. Jeg kan forestille mig, at det kan være rart at have nogen at støtte sig op ad. Jeg vi forsøge at rådgive dig så godt som muligt ift. den situation, som du er i.
Jeg er rigtig ked af at høre, at din kæreste og ekskæreste ikke kan med hinanden. Det lyder for mig som, at der er noget jalousi mellem dem og at de har en konflikt, som handler om hvem, der er endt med at være i forhold med dig. Giver det mening? Man kan sige, at jalousi eller ej, så skal det helst ikke give dig flere bekymringer end nødvendigt, når din søn bliver født. Jeg kommer til at tænke på, om du mon har haft en samtale med begge fyre om situationen og dine bekymringer? Mon de ved, hvordan du har det med det? Det lyder til, at de begge to holder rigtig meget af dig og jeg tænker, at de ikke bevidst vil gøre noget, som de ved, sårer eller bekymrer dig. Du kan ikke løse  deres konflikt for dem, men gennem en snak med dem begge, kan du komme ud med dine frustrationer og følelser omkring deres adfærd og derigennem give dem et indblik i dine følelser og tanker. På den måde kan de også få en forståelse for, hvordan deres strid påvirker dig. Hvad tænker du om den løsning? Hvis du ikke er tryg ved at gøre det selv, kan du måske tage en af dine forældre med til sådan en samtale? Tror du, at det er en mulighed?
Hvad angår din kæreste og den kommende far til dine barn, kunne jeg også forestille mig, at hans adfærd måske vil forandre sig på den ene eller anden måde, når jeres søn kommer til verden. Selvom I er unge, så tænker jeg sådan, fordi han måske kommer til at opleve at se livet på en lidt anden måde og får andre prioriteringer ift., hvad der er vigtigt. Måske kommer han til at få en følelse af, at den strid, som han er i lige nu, får en mindre vigtig betydning, fordi der er noget andet (det at blive far), som tager hans fokus. Giver det mening, når jeg skriver sådan? Når man venter børn er der ofte store forskelle på, hvornår mænd og kvinder føler sig som forældre . Jeg kender utrolig mange kvinder, som allerede helt i starten af graviditeten føler sig som forældre, fordi de kan mærke de forandringer, som kroppen går igennem og fordi de kan mærke det liv, som der stille og roligt vokser i maven. Mange har fortalt mig, at de fra det tidspunkt føler sig som mødre, og derfor begynder at tænke som en mor ift. bekymringer, at beskytte barnet osv. For mænds vedkommende er jeg ofte blevet fortalt, at de først føler sig som forældre, når deres barn kommer til verden, og de kan se barnet og de kan mærke barnet. Først der er går det først rigtig op for mange mænd, at de er fædre og først der begynder at ændre de mønstre, som er ikke er hensigtsmæssige ift. barnet og deres nye familie.
Grunden til jeg nævner det, er fordi du frygter, at dit barn "kommer til at vokse op, med slåskampe, hvor far kommer hjem og har blodnæse." Jeg kan godt forstå din bekymring, for det vil være træls at have folk omkring sig, som ikke enes. Jeg kan også lige se for mig, hvor meget energi, det vil kræve at tackle skænderier og slåskampe mellem din kæreste og ekskæreste og samtidig have energi til alle de ting, der følger med, når man er føstegangsforældre. Men jeg fortæller dig det også for at give dig det perspektiv, at det kan være, at deres kampe går lidt i sig selv igen. Kan du følge mig i den tankegang? Hvis det ikke går i sig selv igen, synes jeg, at du skal overveje, om det ikke er en god idé at tage den snak med dem, som jeg nævnte tidligere.
Jeg håber rigtig meget, at du kan bruge mit svar. Om ikke andet så noget af det ift. at se mulige værktøjer til at tackle situationen mellem din kæreste og ekskæreste.
De bedste hilsner,
Malou