Usikker på kærlighed
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej Cyberhus
Jeg hørte den anden dag nogle af mine veninder fra klassen snakke om mit crush. Jeg gik over for at høre, hvad det gik ud på. De snakkede om hvor sødt det kunne være, hvis ham og en pige fra min klasse (vi kan kalde hende Kat) fandt sammen. De ved, at jeg er vild med ham, og har været det siden 7. klasse. Jeg blev ked af det og kunne pludseligt godt se mit crush og Kat finde sammen, fordi de snakker super godt sammen - vi er alle i samme bordgruppe i skolen, men der havde jeg ikke lagt mærke til det. Mit crush har det med at lægge armen rundt om nogle enkelte at pigerne i min klasse (2-3 stykker), men den dag var det særligt Kat - det skal nok siges at det var til en fest, hvor han havde fået noget at drikke. Han kom næsten ikke i nærheden af mig. Jeg synes ellers at vi normalt er ret gode til at snakke sammen, arbejde sammen og debatere.
Jeg håber, at I kan afklare mig.
Vh. en håbløst forelsket pige med brug for svar.

Svar:
Kære du,
Det lyder som en anspændt situation. Godt du leder efter svar. Jeg forestiller mig, du har oplevet dine veninder som værende ufølsomme. Veninder er bedst, når de støtter og hjælper. Det kan være SÅ smertefuldt, hvis der ikke tages hensyn. De fleste bliver meget kede af det, når dem de holder af ikke tager højde for, hvad man føler. Samtidig kan det være skræmmende at dele, præcis hvordan man har det.
I forhold til at blive afklaret kan du gøre flere ting. F.eks. kan prøve at smide nogle følere ud i retning af dit crush og dine veninder.
Du kan spørge dine veninder, hvad de mener om hele situationen. Det kan være de har nemmere ved at støtte og hjælpe, når du spørger dem til råds. Du kan også fortælle dem om, hvordan det var for dig at stå der og høre dem sige de her ting om dit crush og en anden pige.
Du siger selv, at I er gode til at arbejde sammen, debatere og snakke - hvordan er det at flirte med dit crush? Du kan overveje, hvor meget I smiler til hinanden, hvor længe I holder øjenkontakt, og hvordan jeres kontakt er uden for skolens rammer. Der er mange tegn at kigge efter, hvis man skal vurdere om en person gengælder ens følelser. Hvis han gør - go for it!
Hvis ikke, er det en god idé at tænke over, om han egentlig er noget for dig.
Jeg håber det kan hjælpe dig lidt på vej. Skulle du have lyst til at tage en snak, der kan yderligere afklare, om hvad som helst mellem himmel og jord, både i forhold til dit crush og dine veninder er du altid velkommen i chatten mellem kl. 18-21 både tirsdag, onsdag og torsdag.
Held og lykke med det herfra!
Med venlig hilsen Niko fra Cyberhus