Usikker
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej, jeg er en pige på 14 år, der rigtig godt kan lide en fyr, men tør ikke at sige noget, for jeg er bange for at blive afvist. Hvad skal jeg gøre?

Svar:
Kære dig,
Først og fremmest vil jeg sige, at det er helt naturligt at føle sig nervøs, når man kan lide nogen – især når man frygter at blive afvist. Det viser bare, at du virkelig synes, han er noget særligt, og det betyder meget for dig. Det kræver mod at åbne op om sine følelser, og det er allerede stærkt af dig at dele dine tanker her.
En måde at gøre det lidt lettere på kan være at starte med at lære ham bedre at kende, hvis du ikke allerede gør det. Tal med ham om ting, I har til fælles, eller skriv en besked, hvis det føles tryggere end at sige det ansigt til ansigt. Hvis du en dag føler dig klar, kan du prøve at give små hints om dine følelser og se, hvordan han reagerer.
Uanset hvad der sker, så husk, at hans svar ikke definerer din værdi. Afvisning kan gøre ondt, men det betyder ikke, at du ikke er værd at holde af – det betyder bare, at han måske ikke er den rette lige nu. Og hvem ved? Måske føler han det samme, men er lige så nervøs som dig! Du er modig, og uanset hvad der sker, vil du få en vigtig erfaring om dig selv 💛
De bedste hilsner,
Camilla