Ung mand 22
brevkassespørgsmål af
Anonym
22 år
jeg er en ung mand på snart 23 og bekymre mig om at nogen piger har for store krav om hvor stort det skal være dernede er ik den mest udrustede person har haft sex med 2 partnere før men pga angst for det har jeg haft en tør periode i 3 år ca

Svar:
Hej med dig,
Tissemænd kommer i alle former, størrelser, farver og faconer, og man kan ikke sige noget entydigt om, hvad der er bedst. For hver pige og kvinde har en præference for, hvad hun godt kan lide. Nogle kan godt lide tykke, andre kan godt lide tynde, nogle kan godt lide korte, andre kan godt lide lange, og nogle kan lide én, der ligger et eller andet sted midt imellem. I virkeligheden handler det nemlig sjældent ret meget om udseendet på tissemanden. Som oftest handler det nemlig langt mere om, hvem den sidder fast på og hvilken type partner han er - både i og uden for sengen.
Mange sætter lighedstegn mellem penetration og sex, men sex er langt, langt mere end "bare" penetration. Sex er kys og kærtegn, sex er at udforske hinandens kroppe, sex er at gøre noget godt for sin partner, sex er at stimulere sin partners erogene zoner, sex er at give og tage og sex er at lytte og kommunikere. Særligt det sidste er vigtigt, for jo bedre man er til at lytte til hinandens signaler, og jo bedre man er til at fortælle, hvad der føles dejligt, og hvad der føles mindre dejligt, des bedre sex vil man have.
Så altså: sex handler ikke kun om udstyret, men også om hvordan det bruges. Det er helt naturligt at blive i tvivl om, om man nu er god nok og stor nok. Det er der rigtig mange drenge og mænd, der oplever. Men sandheden er, at langt de fleste piger og kvinder er ligeglade med størrelsen, så længe du formår at tilfredsstille hende, og så længe du formår at vise hende, at du gerne vil gøre noget godt for hende. Og husk på: dine hænder, dine læber og din tunge kan gøre mindst ligeså mange gode og tilfredsstillende ting som din tissemand kan.
Jeg håber mine ord kan hjælpe dig til at overvinde din angst, så du kan komme "op på hesten igen". For at komme i gang med sex igen vil nemlig være den bedste vej til at overvinde angsten og mane den til jorden. Hvis ikke kan angsten nemlig få lov at vokse mere og mere og mere, og så kan den blive endnu sværere at overvinde. Og det kan samtidig også gøre det endnu sværere at kaste sig ud i, fordi du frygter, at angsten bliver bekræftet. Men hvis du ikke kaster dig ud i det giver du heller ikke dig selv en chance for at modbevise angsten. Og det er det, den skal have. Modbeviser. Jo mere du kan lytte til de ord, jeg har skrevet her, jo mere du tør tro på dem og jo mere du kan slappe af i det og hvile i dig selv, des lettere vil det også være at samle modbeviser.
Rigtig meget held og lykke!
Mange hilsner,
Siv