Underlivs smerter

brevkassespørgsmål

Underlivs smerter

brevkassespørgsmål af
Mathilde
14 år
Oprettet 6 år 4 måneder siden

Her for 2-3 dage siden havde jeg samleje med en dreng. Ligesiden har jeg haft voldsomme smerter og ændret udflåd. Det som om når jeg tisser og det skær i min skede please hjælp!

Svar:

Kære Mathilde,

Undskyld det sene svar. Jeg håber, du har fået det bedre?
Hvis ikke, bør du bestille en tid til en undersøgselse hos din læge.
Det er næppe sandsynligt, du skulle have fået en kønssygdom - de giver ikke symptomer så kort efter samleje. Men det kan ikke 100% udelukkes.

Hvis I havde sex uden kondom, er der sandsynligt, at bakterier fra hans penis har forstyrret din skedes normalflora (normale, ufarlige bakterier, alle kvinder har i skeden).
Hvis I brugte kondom, kan dine symptomer være tegn på fx. latexallergi.

Jeg håber naturligvis, du dyrker sikker sex. Hvis du er i tvivl om, hvad dette er, bør du søge information om det. Fx hos din læge eller hos Sex og Samfund (http://www.sexogsamfund.dk)

Men som sagt, hvis du har symptomer, så bestil lige en tid til en kontrol.

Venligst,
Kasper, læge

KasperAs billede
Kasper har svaret på dette spørgsmål