ulykkelig kærlighed og et knust hjerte
brevkassespørgsmål af
M
21 år
Hej
jeg har skrevet til jer før og har altid fået gode råd og følt  ig lyttede til, og nu står jeg altså i noget jeg slet ikke ved hvad jeg skal gøre
det handler om kærlighed
der er den her dreng som har knust mit hjerte og bare skredet fra mig uden noget som helst
jeg er så forfærdelig ked af det og ved ikke hvad jeg skal gøre
det startede med at vi lærte hinadnen at kende i en dating app og vi fandt ud af at vi ikke boede så langt fra hinanden,
vi lærte hinanden at kende og vi mødtes først en gang og det var så hyggeligt, og vi snakkede rigtig godt sammen, og så sagde han til mig at jeg bare skulle sige til så er han klar på at lave noget, altså som i gå en tur eller køre et sted hen.
og normalt er jeg virkelig bange for at spørge om en person har lyst til at være sammen, jeg spørger ikke engang mine veninder, folk spørger altid mig. men jeg tænkte at ham skulle jeg bare se igen, og vi skrev sammen hele tiden, så jeg tog mig mod til at spørge om vi skulle lave noget igen, og det ville han gerne så vi mødtes igen, og igen og igen og igen, det var sådan i løbet af få uger var vi sammen næsten hverdag og vi havde det sjovt, og der begyndte at komme en kemi imellem os, vi skrev sammen hele tiden, og han betroede mig med nogle ting om hans liv, og jeg betroede mig også til ham, og i øbet af kort tid blev jeg virkelig forelsket i ham, jeg havde det som om at vi havde kendt hinanden i meget længere tid end vi egneligt havde.
og efter vi havde mødtes mange gange så spontant en dag spurgte han om jeg ville med hjem til ham og se en film, og det gjorde vi så, og det fortrød jeg på ingen måde det var rigtig hyggeligt og det endte med at han kyssede mig og jeg blev bare mere og mere forelsket.
efter den dag tængte jeg det var opalagt at fortælle ham hvad jeg følte for ham, jeg skrev så til ham nogle dage senere og fortalte mine følelser for ham og jeg virkelig varr forelsket og aldrig har følt sådan for en fyr før, han fortalte mig så at han virklig var glad for at jeg fortalte ham det og at han virkelig håber der kan ske mere i mellem os, men at han næsten lige var kommet ud af et langt forhold med en pige der var psykisk syg og manipulerede ham fuldstændig.
og jeg blev selvføglelig ked af det fordi jeg ligesom ikke havde regnet med sådan et svar, specielt ikke efter han kyssede mig flere gange den da vi lå og så film, men skrev til ham at det respekterede jeg selvføglelig, men han sagde at han giver mig en chance fordi han syntes jeg er dejlig.
der gik så nogle uger hvor vi ikke fik set hinanden men skrev sammen hele tiden og han skrevv at jeg er smuk og fantastisk og alt sådan nogle ting, og vi havde planlagt en weekend at i løbet af den kommende uge skulle vi lave noget nogle dage hvor vi begge havde tid,
men jeg blev så syg med corona og skulle selvføglelig isoleres derhjemme, og så måtte jeg jo aflyse, og så skrev han til mig at bare rolig jeg glemmer dig ikke smukke
og da jeeg lå syg derhjemme skrev han til mig konstant og han var bare helt fantastisk og han skrev at han savnede  mig og glæede sig til at han måtte se mig, kramme mig og kysse mig igen.
jeg var syg i godt en uge, og på den uge kunne jeg bare ikke få mine tanker væk fra ham, og jeg blev bare mere og mere forelsket, og han skrev ting til mig som gjorde at jeg slet ikke kunne stå for ham.
jeg blev rask og jeg fortalte ham det og igen sagde han at han glædet sig til at se mig, men så skete der pludselig det at han aflyste hver eneste aftale på den dag vi skulle være sammen igen og igen, af gode grunde, og han blev stadig ved med at svare på mine beskeder og skrive til mig så jeg tænkte ikke så meget over det, men der gik flere dage og han holdte pludselig op med at skrive eller svare på mine beskeder når jeg skrev godmorgen og godnat, og der blev længere imellem hvor han svarede på mine beskeder, og jeg ved han har meget travlt arbejde så jeg tænkte ikke mere over det, indtil han begyndte at ignorere mine beskeder i flere dage før han svarede mig,
og det første jeg tænkte bare, at det troede jeg virkelig ikke han kunne finde på, jeg blev så sur og ked af det, og jeg begyndte at tænke om jeg skulle glemme ham, men jeg var så forelsket i at det kunne jeg ikke, og underligt nok så begyndte han at svare hurtigt på mine beskeder igen både med hjerter og det hele og sagde undskyld men han havde haft så meget arbejde hvilket jeg selvføglelig godt ku se at han selvføglelig skulle passe hans arbejde.
en aften efter vi ikke havde set hinanden i flere uger skrev han så til mig sådan ud af det blå, hvad laver du, og på det tidspunkt var jeg sammen med en veninde, og så skrev vi lidt frem og tilbage og han sagde at han kedede sig og han savnede mig, og om jeg ikke kom hjem til ham, og så dum som jeg var tøvede jeg ikke et sekund med at sige ja, og tænkte at han nok aligevel vil have et forhold med mig,
og jeg var såååå forelsket og han var sådan det er så lang tid siden vi har ses og han har virkelig savnet mig.
og den nat havde vi så sex, det var min allerførste gang  og jeg valgte frivilligt at have sex med ham, fordi han bare var, og den nat var det bedste jeg havde oplevet, han var så blid, så kærlig og respeketerede når jeg havde brug for en pause når det gjorde for ondt, den kom helt ind i mig og han var bare såå sød og charmerende den nat og jeg troede virkelig det virkelig ville blive os to. det var præcis med sådan en fyr som ham min første gang skulle være med, og jeg fortrød ikke det var med ham,
men det viste sig så at jeg desværre tog fejl.
han kørte mig hjem næste dag og gav mig en krammer smilte på den sødeste måde og sagde med den sødeste stemme vi ses.
og lige siden den nat det er sådan ca 5 uger siden, så er han begyndt at ignorere mine beskeder sådan fuldstændig, det var/er altid mig derkontakter ham, og hvis han så endelig svare så svare han mig koldt uden hjerter, og jeg har så funndet ud af at han ser mine historie på snap, men han åbner ikke mine private snaps til ham, han svare kun ige over messenger når det passer ham.
jeg er såå knust, aldrig har jeg følt mig så dum, ydmyget og værdiløs, det er jo ligesom gået op for mig at han brugte mig til at få sex, jeg kan ikke glemme ham, især ikke efter det han har gjort mod mig!
alt det han var betød ingenting for ham, jeg er så såret og så knust, oven i det fik jeg får nogle uger siden afvide at jeg har en depression, har også adhd så mit liv er o forvejen noget møg.
men aldrig har jeg troet at en dreng kunne give mig såå meget smerte. jeg har aldrig nogen sinde været så forelsket i en som jeg var i ham, aldrig har jeg følt så store kærlighedsfølelser for en fyr, han slog bare benene væk under mig med et klik.
mvh M

Svar:
Kære M
Aaaaaav og wow. Det er nogle store udfordringer hvér og en. Mange af de ting du nævner kan knække selv de bedste. Stærkt at du kan sætte dig ned, sætte ord på og spørge om hjælp. Dét er i sig selv et bevis for du hverken er dum eller værdiløs. Det gør dig egentlig ret sej i min optik. I svaret her, vil jeg forsøge at sammendrage de ting du fortæller, dele mine tanker og komme med idéer til handlingsplaner.
Det lyder som om du stolede inderligt på ham. I var på dejlige dates, åbnede jer op for hinanden, havde en masse god kontakt og en aften med blid sex. Herefter falmede kontakten og jeres relation gik fra at være en lyserød sky til at være skuffende.
Det kan være ekstremt smertefuldt at erkende, at den man er forelsket i, ikke er alt det man troede eller håbede. Forelskelse skaber tit de vildeste forestillinger om andre mennesker - fordi det kan være en SÅÅ intens følelse, som påvirker alle ens tanker. Det er meget normalt at forestille sig, den man forelsker sig i er perfekt eller helt fantastisk på alle måder. Selvom det kan være smukt og utrolig dejligt at se på et andet menneske sådan, er det sjældent virkeligheden. Alle mennesker er mennesker. Mennesker med alle de individuelle fejl og mangler det indebærer.
Han har fortalt nogle ting, der gjorde du ikke kunne stå for ham. Han har virket troværdig, som én der ikke ville såre dig og være der for dig. Af den årsag er det også vildt ulykkeligt og forståeligt at sidde tilbage med en idé om han bare har brugt dig til sex. Alle de sommerfugle, og alt den glæde du har mærket, er sandsynligvis blevet vendt til et tungt hjerte fyldt med sorg.
Det lyder som du stadig har meget på hjerte i forhold til ham. Selvom det muligvis mest er sorg, vrede og frustration, foreslår jeg at du forsøger at få det ud. Du kunne prøve at fortælle ham, hvad det gør ved dig, at I havde sex én gang og du efterfølgende føler dig ignoreret og forbigået. Hvis det ikke virker som én god idé, håber jeg, du kan snakke med en veninde om det. Én som kan forsikre dig om, at du fortjener bedre og, at du nok skal opleve det. Hvis ikke så tag det lige herfra - det er ikke din skyld og det bliver godt igen.
En anden måde at få det ud på, er at skrive et brev. Et brev med alt hvad du har på hjerte omkring situationen. Dét at skrive det ned kan i sig selv være befriende. Du behøver ikke sende det til ham, hvis ikke det føles rigtigt. Måske er der allerede lidt mere luft efter at have skrevet her i brevkassen.
Det kan være han har helt vildt dårlig samvittighed. Det kan være han er ked af, hvad han har fået dig til at føle. Det kan være han skammer sig. Det kan være han er en større idiot, end han selv ved. Det kan være du er bedre tjent uden ham. Uanset udfaldet har de fleste oplevet, at finde mod til at få følelserne ud i livet, på den ene, anden eller tredje måde, er vejen til at finde fred med dem.
- Du er på vej!
Første gang er for de fleste noget helt specielt. Noget man kun vil dele med en helt bestemt type. Det føles ofte helt vildt skønt i en tid. Endnu mere, hvis oplevelsen flytter en fra tanker og følelser om de udfordringer man går med i sig selv. Du nævner ADHD og depression. Det er ikke utænkeligt de to ting føltes nemmere at være i for en stund. Desværre er udfordringerne der stadig og ramler væltende tilbage, når glæden og forelskelsen falmer igen. Af den årsag kunne det muligvis være en stor hjælp til at finde den rigtige i fremtiden, at du forsøger at få din tilværelse til at være dejlig, på trods af de to store udfordringer. Det kan være et kæmpe, og samtidig helt vildt værdifuldt arbejde. Det er nok blevet sagt så mange gange, at det kan lyde ligegyldigt - alligevel skal man helst elske sig selv, før man rigtigt kan elske andre.
Jeg håber du finder vej i det. Det kan være det allerede er det lidt lysere nu, end da du skrev herinde for et par uger siden. Kom endelig forbi vores chat til en samtale om alt det svære. Vi har et godt team klar, der har god forståelse for både ADHD og depression
Mvh Nikolaj