Udflåd
brevkassespørgsmål af
Line
16 år
Hey brevkasse, jeg har i noget tid nu oplevet at min udflåd lugter lidt. Det lugter meget saltet, hvis man kan beskrive det sådan. Det lugter ikke lgie med det samme, men først når det har været der i noget tid. Jeg har endnu ikke fået min mens, eller jo, jeg har haft den én gang, men ved ikke om min udflåds lugt har noget med det at gøre. Det er dog helt normalt i konsistensen, det er kun fordi, at det lugter lidt, at jeg skriver. Ville bare høre om det er normalt eller om der kan gøres noget ved det? Da det er liiidt trælst :)
tak på forhånd

Svar:
Hej med dig!
Tak for dit spørgsmål
Udflåd er helt normalt, og det er også normalt at det kan få en lidt anderledes lugt, når man begynder at have menstruation.
Hvis du begynder at have svie, kløe eller udflåddet får en grim fiskeagtig lugt, så bør du gå til lægen, men det du beskriver lyder helt normalt.
Der er ikke så meget, man kan gøre ved udflåd, og det varierer meget fra person til person.
Det bedste du kan gøre, er at gå i bomuldstrusser og undgå trusseindlæg, for så kommer der mere luft til underlivet, og det kan muligvis mindske lugte lidt. Nogle har det bedst med at skifte trusser i løbet af dagen.
Jeg håber, du kan bruge svaret.
De bedste hilsner Johanne