Ubeskyttet sex
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej Jeg er en pige på 15 år. Jeg har en fast partner og ingen af os har kønssygdomme. Vi har ofte sex og har brugt kondom hver gang. Jeg er på p piller, og vi overvejer lidt sex uden kondom. Jeg er lidt i tvivl om det er en god ide? Kan i hjælpe?

Svar:
Hej du
Hvor er det dejligt at du har en skøn kæreste, og det er godt at læse, at I er så gode til at passe på jer selv og hinanden, når I har sex.
Dine p-piller sikrer jer fortsat mod uønsket graviditet, hvis I vælger at have sex uden kondom. Kondomet er jeres beskyttelse mod kønssygdomme, men hvis ingen af jer har sex med andre og I ved at I heller ikke har kønssygdomme nu, så er der heller ingen risiko for at smitte hinanden.
Så hvis Over helt enige om at I er eksklusive, så I ikke har sex med andre, så tænker jeg godt I kan prøve at have sex uden kondom, og stadig kalde det "sikker sex"
Mange hilsner Pedro