Ubehagelig onani
brevkassespørgsmål af
Rasmus
13 år
Hej Cyberhus, jeg ved ikke om dette er normalt eller ikke men der sker det når jeg onanere kommer der et tidspunkt hvor det føles rigtig rart og hvis jeg så bliver ved føles det ret ubehageligt. Jeg snakkede så med en af mine venner om det, han skal man bare skal blive ved for ellers kunne det være spermen ikke kom ud og man kunne få sperm forstoppelse. Jeg prøvede at blive stille og roligt ved og da det stoppede med at føles ubehageligt skete der intet, der kom ingen sperm eller noget. Mit spørgsmål er, skal man blive ved, eller skal man ikke? For jeg plejer bare at stoppe, er det farligt eller er det normalt? Har endnu heller ikke spermet, jeg kun fået en lille dråbe gennemsigtig flydende ting med Hvidt skær.

Svar:
Hej Rasmus
Godt du skriver, når du bliver bekymret over det her. Lad os hoppe ud i det.
Det du oplever er helt almindeligt, og overhovedet ikke farligt. Du kan ikke få sperm forstoppelse, fordi du stopper med at onanere, uden at der kommer sperm ud. Det er en meget sjov historie, men det er nogen lunde lige så virkeligt, som julemanden.
Det lyder som om den rare følelse, du oplever er en orgasme. Efter en orgasme kan det godt føles ubehageligt, hvis man fortsætter. Jeg vil tro at det er det du oplever.
Der er ikke noget farligt ved at fortsætte. Men hvis det føles bedst for dig at stoppe...så er det bare det du skal gøre.
Nogle tror at spermen vælter ud af pikken, når man kommer. Lidt ligesom man nogle gange kan se i porno. Porno er film, og de bruger effekter ligesom alle andre film. Når de spermer i porno, er det lige så tit filmeffekter, som i almindelige film.
Så de der få dråber, du har oplevet, kan sagtens være sperm. Det er helt almindeligt, at der ofte kommer meget lidt, og at det lige så stille kommer ud i små dråber. Du er nok lige kommet i puberteten, indenfor det sidste års tid, og det gør det bare endnu mere naturligt, at der ikke kommer mere.
Selv som fuldt udvokset mand, kan der være stor forskel på hvor meget, og hvordan spermen kommer. Og selv som voksen, kan der sagtens komme meget lidt, og det behøver ikke sprøjte helt vildt. Det er kun i porno, at det altid ser så vildt ud.
Du er fuldstændig normal, og din måde at onanere på er på ingen måder farlig. Og det gælder både, hvis du stopper, når du føler ubehag, og hvis du vælger at fortsætte.
Mange hilsner
Lasse