Tynd og gennemsigtig sæd.
brevkassespørgsmål af
Emil
14 år
Hej Cyberhus.
Når jeg onnanere kommer der ikke ret meget sæd ud, hvis det overhovedet er sæd, det er den her helt gennemsigtige og flydende væske, næsten ligesom vand. Der kommer næsten heller ikke noget af det ud.
Jeg er bekymret for at snakke med mine forældre om det også selvom at der ikke er noget at være bekymret over.
M.v.h Emil.

Svar:
Hey Emil
Sæd kan se ud på mange forskellige måder, og det du fortæller lyder helt normalt. Det kan være helt gennemsigtigt, gulligt eller næsten hvidt. Det kan være tyndt, tykt, og nogle gange næsten klumpet.
Der er bare forskel fra person til person, og det hele er sådan set lige normalt. I takt med at du bliver ældre, vil det højest sansynlig ændre sig, men det kan sagtesn være, at du vil opleve at sæden kan se ud på én måde den ene dag, og en helt anden dagen efter. Det er helt almindeligt.
Der kan også sagtens være forskel på hvor meget der kommer ud. Faktisk er det mest normale nok, at der er forskel fra gang til gang, hvor meget der kommer. Hvis man virkelig er tændt, og man ikke har onaneret et stykke tid, kan der komme noget mere, end hvis man onanerer ofte.
Det korte af det lange er at det du oplever lyder fuldstændig normalt.
Mange hilsner
Lasse