tynd...
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
hej(: jeg er tynd og vil enorm gerne tage på. jeg spiser og spiser og tager måske 1 kilo på, men det kilo er væk efter et lille stykke tid. jeg har talt meget med min mor om det. (jeg er ikke helt anoreksi tynd, men okay tynd!) det er nemlig pinligt når mine venner eller noget i den stil kommer og siger "ej, hvor er du tynd!" jeg bliver ked af det. ved godt at mange mener det som et kompliment, men... Kh pige(: ps: jeg er 12 år.

Svar:
Hej pige
Jeg kan godt forstå at du bliver ked af det når de andre kalder dig tynd. Der er desværre mange der ikke forstår at det kan være ligeså surt at være lidt for tynd som at være lidt for tyk, men så er det i det mindste rigtig dejligt at du kan snakke med din mor om det.
Du skriver at du spiser og spiser og at du alligevel ikke rigtig tager på, men jeg er lidt i tvivl om hvordan du spiser i løbet af en dag. Mellemmåltider er gode hvis du gerne vil tage lidt på og det er nemt at nå at spise et stykke frugt eller en rugbrød i frikvarteret. Hvis du allerede spiser snacks som fx. frugt, kan du prøve at skifte det ud med en håndfuld nødder. Der er nemlig mere fedt i nødder, men det er godt fedt som er sundt for kroppen. Hvis du ikke bryder dig om nødder kan du også spise en bolle, en knækbrød eller noget frugt. Det er desværre så kedelig at selvom du gerne vil tage på er det stadig bedst at spise sundt og varieret :)
Jeg håber du kan bruge rådet, men du skal også vide at vi alle sammen er bygget forskelligt, og det at du er spinkel er der bestemt ikke noget som helst galt i!
Hvis du og din mor har brug for flere råd, måske omkring den mad i spiser, så prøv at skriv igen og fortæl lidt om hvad i spiser nu. Så kan det være jeg kan komme med lidt flere råd.
Mange hilsner
Anne Marie