Tykke lår af at ride?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej, jeg har hørt en masse om at man får tykke lår ved at ride? Jeg tror at det er sandt, men jeg ved ikke om det er derfor at jeg har lidt tykke lår... Kan der være andre grunde? Jeg rider ca. 2 gange om ugen. Jeg ville bare spørge om i har nogle gode motions-og-ernerings råd som evt. kan fjerne lidt fedtet på lårene? jeg er ellers ret slank, jeg vejer omkring 40 kg og er 161 høj.Er der overhovdet noget man kan gøre? KH. Mig

Svar:
Hej med dig..
Lyder dejligt med et par rideture om ugen og du får ikke tykke lår ved at ride.  Du bruger dine ben og benmuskler når du rider og derfor får du stærke lårmuskler og det er en rigtig god ting.:). Det er faktisk rigtig sundt at ride, fordi det også styrker dine mave og rygmuskler..
Nu kan jeg jo ikke se dig og dine lår, men du fortæller mig at du vejer 40 kilo og 161 cm høj. Det fortæller mig at du vejer alt for lidt og derfor har du brug for at tænke på noget andet end at tabe dig.
Det skal du bruge en voksen til at lære og heldigvis er der masser der gerne vil hjælpe dig.:)Start med at logge på chatten her i Cyberhus. Her kan du chatte anonymt med en voksen og måske kan I finde nogle gode muligheder og ideer til, hvordan du kan tænke mere på skæg og ballade, end på at tabe dig på lårene..
Der er også andre voksne som måske kan hjælpe dig...Dine forældre, lærer, læge og andre du har tillid til. Prøv at stille dem det samme spørgsmål som du har stillet mig, og måske fortælle dem hvad jeg har svaret dig..
Videre god ridning..
Venligst
Else