Tvivl omkring penis
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Hej, jeg er lidt i tvivl omkring min penis. Jeg er 18 år gammel. Når min penis er stiv falder forhuden ikke tilbage, skal selv trække den tilbage, men den kommer kun lige ned under roden, og det er ikke altid jeg kan, nogle gange strammer det mere end andre gange. I slap tilstand kan jeg uden problemer trække det helt tilbage. Hvad skal jeg gøre?

Svar:
Kære dreng 18 år.
Mange tak for dit spørgsmål til brevkassen. Rigtig mange drenge og mænd lider af forhudsforsnævring, hvilket lyder som det du oplever. Ved nogle er det meget udtalt, så de kan have svært ved at tisse og det kan være meget smertefuldt at få en rejsning.
På din beskrivelse lyder det heldigvis mere mildt. Der er flere behandlings muligheder. I milde tilfælde vil man forsøge at behandle med en hormoncreme og forhudsgymnastik i første omgang, og i sværere tilfælde vil man behandle med operation. Jeg vil derfor anbefale at du går til din læge og formentlig får besked på at forsøge cremebehandlingen først.
Jeg håber du får løst problemet.
Mvh læge Julie B