trænings program/motion
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
hej jeg vil rigtig gerne have et trænings program men jeg kan ikke finde nogen :( det er for at få min delle på maven væk jeg er ca. 159 høj min vægt er fra 50-53 kg jeg er meget opsat på min vægt jeg håber du kan hjælpe mig jeg går ikke til noget sport lige nu men har gået til taekwondo og vil gerne begynde til springgymnastik håber virkerlig at du vil hjælpe mig kh katja

Svar:
Kære Katja
Det lyder rigtig godt at du tidligere har trænet og gerne vil træne igen. Derimod lyder det ikke så godt, at du har så stor fokus på din vægt.
I forhold til de oplysninger du har skrevet om din alder, din højde og vægt, vejer du præcis det du skal. Ikke for meget og ikke for lidt.
Den delle du nævner, som du har på mavsen, er meget typisk for en pige i din alder. Piger har generelt mere fedt på kroppen end fyre, af helt naturlige årsager der handler om det at blive klar til at være voksen og, på et senere tidspunkt, kunne få børn.
Jeg vil anbefale dig at finde en motionsform du syntes er sjov og så ikke tænke mere på din vægt. Den ligger helt som den skal og dellen går måske væk med alderen.
Mhed hensyn til et specifikt træningsprogram, nævner du ikke hvilken motionsform du tænker på. Du skriver heller ikke hvordan det kan være du stoppede med Taekwondo i sin tid - om det for eksempel er på grund af en skade eller manglende lyst. Så jeg kan ikke rigtig gå ind og henvise dig til et motionsprogram.
De bedste hilsner
Claus