Trænings Program
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej.. Jeg ville gerne have at du måske kunne finde et trænings-program til mig. Det må ikke vare længere end 1 månede. Jeg er 165 høj ca. Og vejer 48. Min kondi er nok lidt under medium. Der må IKKE være løb med. Det må gerne være fx mavebøjninger, Rygbøjninger, Armbøgninger og sådan noget. Det skal lige siges det ikke er for at tabe mig! Bare for at få en god kondi. Og måske os lidt at tabe sig. Men det er ikke meget. Håber virklig du vil hjælpe mig. Men hus ingen løb. Jeg kan ik sige hvorfor, men sådan er det bare :-) Hilsen Mig ;-) PS: Du må godt starte over de 10. Tror lige jeg kan tage 5 mavebøjninger :-D!!!!!

Svar:
Hej med dig :)
På det du skriver kan jeg fornemme, at du er ved at starte op med at træne. Det er flot at du gør det og ikke lader dig stoppe af de ting der gør, at du fx ikke kan bruge løb som en måde at træne på. Godt gået :)
Jeg tror jeg har lige det rette til dig. Folkene bag hjemmesiden www.motion-online.dk, har lavet en rigtig god serie af film, der virker næsten som at have en træner hjemme hos sig selv. Træningen kaldes cirkeltræning og kommer hele vejen rundt om kroppen. Der er flere sværhedsgrader, hvor du skal begynde på 1 - den lette. Efter en tid, kan du gå videre til næste grad.
Dette link følger dig hen til startsiden og dette link, følger dig til den første video - den lette.
Der er lidt løb på stedet med i programmerne, men dem kan du bare springer over.
Du skriver også at du vil tabe dig lidt. I forhold til din højde og din vægt, som du skriver i dit spørgsmål, syntes jeg ikke du har brug for at tabe dig. Slet ikke. Så tænk hellere på at træne og ikke at tabe dig.
Håber mit svar kan hjælpe dig videre.
Held og lykke med din træning :)
Bedste hilsner
Claus