Tror min pik er for lille
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej jeg er en dreng på 13 et halvt år, og jeg er bange for at min pik er for lille. Den er 4cm ikke stiv og 7,5 stiv. næsten alle af mine venners pikke er begyndt at vokse og bliver større og større men min sker der ikke noget. Jeg føler mig også tit pinlig når jeg skalk bad med vennerne
hvornår begynder den at vokse og hvor lang tid tager det for den at blive større

Svar:
Kære dig!
Du kan være helt rolig, der er masser af år endnu for din pik at vokse i - de flestes pikke er først færdige med at vokse, når de er omkring 20 år. Det er meget forskelligt, hvornår pikken begynder at vokse fra person til person, ligesom det også er forskelligt hvor stor den bliver.
Det er helt normalt at sammenligne sig selv med sine venner, og man kan godt føle sig lidt pinlig over ens krop, hvis man føler de andre ser anderledes ud. Men vi udvikler os alle i forskellige hastigheder og på forskellige måder, og der er intet forkert eller mærkeligt ved din krop som den er lige nu. Desuden er der ikke noget bedre ved en større pik, man er ikke mere maskulin eller sejere udelukkende på grund af størrelsen på ens pik.
Jeg håber du kan bruge mit svar, du kan læse mere om pikken her
Sophie