Træt af at være jomfru
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Hej jeg har på det seneste stykke tid ikke haft det så godt. Jeg tænker meget på sex og når jeg gøre det så går det rigtig ondt i hovedet og dårlig med mig selv og jeg kan heller ikke gå en uge uden at onanere og jeg begyndte også at tænker også lidt på at jeg bare skal voldtag nogen får at får det overstået jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre hjælp mig!!!

Svar:
Hey Anonym
Jeg kan sagftens forstå, at du er træt af at være jomfru, når det ikke er noget du selv har valgt. Men lad os lige få et par ting på plads med det samme.
Det der med voldtægt er ikke engang tæt på at være en brugbar idé. Det er skide frustrerende ikke at kunne have sex, når man gerne vil, men det betyder ikke, at det gør det okay, at udsætte et andet menneske for et overgreb, der med stor sansynlighed vil have voldsomme konsekvenser for dets liv efterfølgende.
For slet ikke at tale om de konsekvenser det vil have for dit eget liv. Fængsel, en straffeattest der sætter en stopper for en del fremtidsmuligheder, og et selvhad, du kan bruge resten af livet på at kæmpe med. Tag lige og læg den idé langt langt væk.
Det er fuldstændig almindeligt at have en stor sexlyst, som 18 årig. Det ved de fleste nok. Men mange tror til så at de er unormalt at være jomfru som 18 årig. Lad os lige få de tal helt på plads. Tal fra 2016 viser at mere end 25 procent af alle 18 årige stadig er jomfru. Lige nu lever der ca. 36000 18-årige mænd/drenge, i Danmark. Det vil sige at du er jomfru sammen med ca. 9000 andre fyre. Og mere end 8500 piger for resten :) Det gør ikke nødvendigvis sexlysten mindre, det er jeg helt med på. Men man kan hurtigt få den tanke at man er den eneste eller at man er unormal...MEN DET PASSER ALTSÅ IKKE.
Det er fuldstændig almindeligt at onanere, og en gang om ugen er heller ikke usædvanligt. Mange mennesker (både unge og voksne mennesker på 30 eller 40) onanerer dagligt eller flere gange om ugen. Onani er sundt. Det er en fantastisk metode til at lære sin krop og sin seksualitet bedre at kende. Og så er det, for de fleste, også en ret fantastisk metode til at få "lettet trykket". Få afløb for noget energi i kroppen. Det her med onani, skriver jeg fordi det lyder som om du prøver at afholde dig fra at onanere, eller i hvert fald tænke at du burde lade være? Hvis det er rigtig tænker jeg at det kan være med til at gøre dig mere frustreret, så måske er det bare bedre at give efter for din lyst, og så onanere lige så ofte du har lyst.
Hør...giv lige dig selv lidt tid. Det med sex skal nok komme, det er jeg sikker på. De fleste har det bedst med at finde et menneske de føler sig trygge ved. For nogle er det en kæreste, og jeg er sikker på at du kan finde en kæreste på et eller andet tidspunkt. For andre kan det sagtens være et menneske de ikke kender så godt, men alligevel føler sig tryg ved. Det afgørende er at du på et eller andet tidspunkt finder en sexpartner der også vil have sex med dig. Det med voldtægt...bare, nej.
Der findes også masser af datingsider med fokus på sex, og meget lidt fokus på at finde en kæreste. Der er fysiske klubber (swingerklubber) hvor voksne kan mødes og finde en sexpartner. Det er vigtigt at sige at der på ingen måder er sexgaranti i en swingerklub, men chancen er naturligvis  højere, når nu det primære fokus i sådan en klub, er sex. Så der er masser af muligheder.
Lad være med at være så hård ved dig selv. Du er god nok som du er, og et eller andet sted ude i fremtiden står der også en sexpartner og venter på dig.
Mange hilsner
Lasse