træning
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
nu ved jeg ikke om i har nogen super gode råd som man bare ikke høre alle steder fra, men jeg mangler seriøst en måde at træne mine balder og lår faste på. også skal jeg have gjort noget så mine hofter ikke ser så brede ud, jeg ved ikke om det har noget at sige at jeg ikke er færdigudviklet, men jeg er 167 høj ca. og jeg vejer 57,6 kg. jeg vil bare gerne have sådan nogen hofter som alle de der modeller har, i ved dem der har former, men ikke for store former. min form er meget feminin indtil man når til hofterne så synes jeg selv jeg ser lidt bred ud omkring hofterne.. håber virkelig i kan hjælpe mig med den perfekte hofte træning!!!! er NÆSTEN villig til hvad som helst! endnu et spørgsmål: hvordan taber man sig hurtigst??? men også på den bedste måde, hvad skal jeg spise og gøre for at jeg får den perfekte krop inden sidste skoledag???? skal jo klædes ud... og også så jeg får en meget bedre selvtillid. håber på svar hurtigst muligt på forhånd tak!!!!

Svar:
Hej med dig!
Først og fremmest vil jeg fortælle dig, at jeg syntes det er virkelig fint af dig, at du sætter dig nogle mål du gerne vil nå og prøver at finde ud af hvordan. Det er et tegn på at du er god til at tage ansvar for dig selv, at du er modig og du gør noget ved det.
Dernæst vil jeg gerne fortælle dig, at jeg ikke syntes du behøver at tabe dig. Din vægt i forhold til din højde er helt som den skal være og faktisk kunne du godt tåle at tage en lille smule på.
Dernæst syntes jeg det er vigtigt at du bliver klar over, at mange piger har lidt brede hofter. Mange gange er det selve kroppen der er bygget så hofterne bliver lidt bredere. Det er helt naturligt og det kan der ikke gøres så meget ved.
Umiddelbart tror jeg ikke at træning kan løse din situation med brede hofter, fordi din vægt er fin. Du er formentlig bygget sådan. Og med hensyn til at tabe dig, kunne det måske være en god ide at tale med din læge om det. Han kan se dig i virkeligheden og bedre finde ud af om du kan gøre noget og hvad.
Så hvis du skal have mere selvtillid er vægttab nok ikke vejen. I stedet syntes jeg, som jeg skrev til at starte med, at du skal være stolt af du er så god til at tage dig af dig selv og er så modig som du er.
De bedste hilsner
Claus