Total underligt spørgsmål men her kommer det
brevkassespørgsmål af
Lærke
12 år
Hej. Jeg ved godt det lyder mega dumt men jeg prøve tag en agurk op i mig og en. Dildo men nu vil jeg gerne prøv med en veninde men vi skal prøv i min numse med dildo kun hvordan slapper man af uden det gør ondt

Svar:
Hej med dig
Lad mig starte med at sige at det er meget normalt at være nysgerrig på sin krop og den nydelse som man kan få ved at onanere med forskellige ting. Når det så er sagt, så kan det være en skidt idé at bruge grøntsager eller frugter, fordi der kan være snavs på. Så prøv om du kan undgå dem, og hvis du ikke kan, så husk at bruge kondom! Så undgår du også at der brækker et stykke af når du har den inden i dig.
Men så vidt jeg har forstået, så handler dit spørgsmål om at din veninde og dig er nysgerrige på analsex. Altså når man putter noget op i numsen. Det er, som sagt, naturligt at være nysgerrig, men du skal være opmærksom på, at når det er noget I gør ved hinanden, så har I sex med hinanden, og det kan nogle gange sætte gang i nogle tanker eller følelser som kan være forvirrende. De fleste unge er 16 år når de har sex for første gang, og det handler meget om, at man skal føle sig klar. Det er også derfor, at den seksuelle lavalder er 15 år, fordi det oftest kan være svært at forstå præcis hvad sex betyder, når man er yngre.
I jeres tilfælde kan det også betyde noget for hvordan I ser jer selv og hinanden, og det kan måske også påvirke jeres venskab. Derfor vil jeg gerne anbefale jer at tænke godt over hvad det vil betyde, at I har sex med hinanden. Måske er det heller ikke det som I havde tænkt jer?
Hvis det nu rent faktisk er sex som I ønsker, og hvis det skal være i numsen, så er det vigtigt at slappe af. Man slapper bedst af hvis det er sammen med en, som man er tryg ved, og hvis man ved at man altid kan sige stop. Det er også en god idé at bruge glidecreme, fordi man ikke danner naturligt smøremiddel i numsen, som i skeden. Skedens naturlige smøremiddel er den væske som kommer når man er "våd". Glidecreme kan købes på apoteket og i de fleste dagligvarebutikker.
Jeg håber du kan bruge mit svar og at I passer på hinanden når I går på opdagelse.
Venlig hilsen
Signe