Tissemands størrelse

brevkassespørgsmål

Tissemands størrelse

brevkassespørgsmål af
Elias
13 år
Oprettet 3 måneder 3 dage siden

Jeg er lidt bekymret for at min tissemand er meget lille. Jeg er 13 (snart 14) og den er cirka 7,5 cm i slap tilstand og cirka 11 cm i stiv tilstand. Jeg syntes at den er lille i forhold til mine venners. Ville blive glad hvis der var nogen som havde svar på om det er normalt.

Svar:

Hey Elias

Jeg kan godt forstå at tanker om det her er noget der fylder, for det tror jeg det gør for stort set alle drenge.

Jeg kan garantere dig for at de mål du oplyser er fuldstændig normale. I din alder vil du og dine kammerater være på meget forskellige stadier af jeres pubertet, og det betyder også at jeres kroppe udvikler sig meget forskelligt. Så nogle vil allerede nu have fået noget større tissemænd mens andre først oplever det senere. Kroppens udvikling kan man ikke selv styrre, så man er bare nødt til at være tålmodig, og give det tid.

Når det så er sagt så er en stiv tissemand på 11 cm faktisk indenfor det man vil kalde en helt normal størrelse, som er mellem 10-18 cm. Som snart 14-årig har du mange års udvikling foran dig, så hav tålmodighed og lad kroppen gøre sit arbejde. Drenge er faktisk først færdig udvikliet i starten af 20erne så der kan virkelig når at ske meget endnu.

Mange hilsner Lasse

Lasses billede
Lasse fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål