Til Maia.
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Hej Maia. Ja jeg har virkelig et spørgsmål jeg håber du ville svare mig på. Jeg har boet på opholdssted i godt og vel 12år nu. Vi allesammen er rigtig store men der er nu kommet en anden lille pige på 4år som kræver alt opmærksomheden og det er jo klart når hun er så lille men nu er jeg bare blevet som luft. Så mit spørgsmål er at jeg faktisk er 18år dvs. kan jeg så godt stikke af uden der bliver konsekvenser osv. da jeg egentlig er 18år? Knus

Svar:
Hej
Maia svarer på spørgsmål om plejefamilie, og jeg svare på dem med opholdsteder og behandlingshjem. Håber det er iorden at svaret derfor kommer fra mig.
Det du spørger om er meget svært at svare på uden at have nogen som helst viden om sagen.  Der er rigtig mange faktorer der spiller ind. Blandt andet om det er en tvangsfjernelse og/eller om hvilken aftale der er blevet lavet med din sagsbehandler.
Jeg vil stærkt understrege at det IKKE kan anbefales at stikke af, og at jeg ikke mener det ikke løser noget.
Hvis du/I føler at det nye barn tager for meget opmærksomhed og går ud over jer er det vigtigt at i bringer det op på jeres børne/ungemøde, og taler med det faste personale om det. Selvfølgelig skal det ikke gå ud over resten af ungegruppen…
Håber du kan bruge mit svar, ellers er du velkommen til at skrive igen.
Held og lykke med det.
De bedste Hilsner
David